Senaste nytt

Kan man begära seating för flera TCP PNRs?

agehall

Medlem
(ursäkta förkortningarna i rubriken, men den hade blivit mil lång annars)

Om man har tre olika bokningar hos BA, en med mig som har BAEC Gold samt två andra med statuslösa passagerare, kan jag begära To Complete Party på båda deras PNRs och sedan seata dem i närheten av mig eller funkar det bara med en extra PNR?
 

doc

Medlem
(ursäkta förkortningarna i rubriken, men den hade blivit mil lång annars)

Om man har tre olika bokningar hos BA, en med mig som har BAEC Gold samt två andra med statuslösa passagerare, kan jag begära To Complete Party på båda deras PNRs och sedan seata dem i närheten av mig eller funkar det bara med en extra PNR?
Vad jag vet är det ingen begränsning på antalet PNR du kan komplettera. Det är bara ringa och guldlinjen att hjälpa dig med det. Hoppas de inte får för sig samma konstigheter som när jag skulle hjälpa Simon senast. Han var då tvungen att ringa själv och lägga in i hans bokning att jag fick tillåtelse att ändra hans seating. Lycka till!
 

agehall

Medlem
I det här fallet har jag betalat för alla tre bokningarna, så det borde vara lugnt. Ville mest ha dem separata eftersom det kan hända att olika personer behöver ändra sina resplaner...
 

agehall

Medlem
Inte vad jag vet.

TCP är bara en pryl som BA skriver i bokningen, det är ingen riktig funktion som sådan. Att sedan seata andra brevid statusinnehavaren är en förmån hos BA.
 

agehall

Medlem
Update:

Jag har just bokat halva CE-kabinen på OSL-LHR och bokat 62-64 J & K på LHR-JFK för våra flighter genom att göra TCP på min bokning + 2 andra samt begära seating för de två andra bokningarna. Eftersom jag betalat för alla tre (antar jag var anledningen iaf) så var det inget tjafs om att någon måste godkänna något utan alla uppgifter togs och skulle behandlas av avdelningen som sköter detta.

Mycket trevlig feature för oss status-pax!
 

fcx

Medlem
Update:

Jag har just bokat halva CE-kabinen på OSL-LHR och bokat 62-64 J & K på LHR-JFK för våra flighter genom att göra TCP på min bokning + 2 andra samt begära seating för de två andra bokningarna. Eftersom jag betalat för alla tre (antar jag var anledningen iaf) så var det inget tjafs om att någon måste godkänna något utan alla uppgifter togs och skulle behandlas av avdelningen som sköter detta.

Mycket trevlig feature för oss status-pax!

Ja, jo en trevlig feature i teorin.

När jag har använt den så har det inte riktigt fungerat smärtfritt. Det tar ett bra tag innan "seatinggruppen" fixar platserna och senaste försöket så blev jag och resesällskapet seatade på olika rader...
 
Toppen