Hej,
Min flight från Shanghai-Köpenhamn-Stockholm i Plus blev cancellerad pga väder och blev istället ombokad med Aeroflot via Moskva.
Har rett ut situationen delvis med SAS och får 400Euro i kompensation.
Men däremot verkar det vara något lurt med poängintjäningen? Fick svar från SAS support att jag ska registrera ärendet hos ebretro, som har meddelat efter lång svarstid att
"Please note that SAS is not liable for delays or flights cancelled due to reasons beyond SAS’ control, .e.g. acts or omissions by SAS’ business partners, SAS’ business partner’s bankruptcy, weather etc."
Är inte riktigt redo att acceptera detta, spec eftersom att SAS support har sagt till mig i tel att jag ska få poängen för PLUS för resan som blev inställd.
Vad gäller? Har ni varit med om liknande? Dela gärna med er hur det slutade.
(Är EBD, inte för att det spelar någon roll i detta fall.)
Min flight från Shanghai-Köpenhamn-Stockholm i Plus blev cancellerad pga väder och blev istället ombokad med Aeroflot via Moskva.
Har rett ut situationen delvis med SAS och får 400Euro i kompensation.
Men däremot verkar det vara något lurt med poängintjäningen? Fick svar från SAS support att jag ska registrera ärendet hos ebretro, som har meddelat efter lång svarstid att
"Please note that SAS is not liable for delays or flights cancelled due to reasons beyond SAS’ control, .e.g. acts or omissions by SAS’ business partners, SAS’ business partner’s bankruptcy, weather etc."
Är inte riktigt redo att acceptera detta, spec eftersom att SAS support har sagt till mig i tel att jag ska få poängen för PLUS för resan som blev inställd.
Vad gäller? Har ni varit med om liknande? Dela gärna med er hur det slutade.
(Är EBD, inte för att det spelar någon roll i detta fall.)