Senaste nytt

Om och när kommer Emirates att uppdatera sin business class i 777?

Ritz

Medlem
Det känns som att Emirates business class-hårdvara på deras Boeing 777:eek:r ligger långt efter konkurrenterna. Till och med SAS har ju uppdaterat sin business. Vill gärna åka med Emirates då de har bra service, men tycker att deras business-kabin med 2-3-2-konfiguration och angled-flat-bed-stolar känns riktigt gamla. Läste att EK kommer att uppgradera sin F, någon som vet om och när Emirates även kommer att uppgradera business-kabinen till något modernare och mer konkurrenskraftigt? Framförallt är det på rutten Stockholm-Dubai som är relevant. Åker man vidare österut så finns ju möjligheten att välja den betydligt trevligare A380n.
 

ACervin

Medlem
Håller med om din beskrivning av Emirates business i 777 och att deras 380 är betydligt bättre. Du kan möjligen flyga ut från Köpenhamn istället, har för mig att Emirates skall börja med 380 där. Kollade lite på nätet det verkar vara en hel del som delar din/min uppfattning att 777 inredning är en besvikelse, men inga uppgifter om när en uppgradering kan tänkas ske. Någon med inside information?
 

johhenrik

Medlem
Fast spelar angled-flat någon roll på ARN-DXB? Det är ju en dagflight. Jag har själv aldrig flugit EK business class över natten, bara i F. Där funkar det utmärkt iaf. :)
 

Jonas C

Medlem
Enligt min kontakt så finns inga planer på att uppgradera dem till fully flat. Anledningen är främst att Emirates tjänar större delen av sina intäkter från Economy, därav inget riktigt behov av en ny Business Class.
 

Ritz

Medlem
Fast spelar angled-flat någon roll på ARN-DXB? Det är ju en dagflight. Jag har själv aldrig flugit EK business class över natten, bara i F. Där funkar det utmärkt iaf. :)

Visst är EK F är fantastiskt! Reser man själv så är ju en 1-2-1-konfig (som i SAS nya kabin eller Qatar 787) att föredra framför en 2-3-2 rent privacymässigt. Och har man riktigt oflyt hamnar man i mittplatsen.
 
Toppen