Senaste nytt

Flygsimulator B737 i Göteborg - kul upplevelse

karho

Medlem
Hej, sökt igenom men inte hittat någon tråd om detta ställe.

Jag flög flygsimulator för första gången i somras, och tänkte dela med mig lite av upplevelsen.
Fick ett presentkort av min fru via Live It. Det var egentiligen för en timmes flygning, en start och en ladning, men det var ingen trängsel denna julivardag, så det blev ca två timmars flygning med två starter och två landningar.

Planet är en B737NG, och simulatorn ligger i Mölnlycke företagspark, ganska nära Landvetter utanför Göteborg. Peder som tog emot och skötte flygningen är en väldigt trevlig kille, som haveriutredare hade han såklart bra koll och stort intresse av de stora incidenterna inom flygvärlden senaste åren, så vi hade mycket intressant att prata om (jag har bara ett privat intresse). Innan vi började flyga gick vi igenom min bakgrund och flygerfarenhet (noll), så han skulle lägga ribban rätt. Därefter gick vi igenom cockpit, och de viktigaste av alla knappar och spakar. Sen var det flygdags! Började med en start från Köpenhamn, sen en ganska rask sväng tillbaks för landning på samma bana. När vi var klara med det undrade Peder om jag ville prova igen, vilket jag självklart ville. Jag fick betyget "helt ok" om jag förstod rätt, svårare än jag trodde att hålla kursen och höjden rätt - och då skötte ändå Peder i stort sett allt annat samtidigt...

Har tvyärr inga bilder pga kasst ljus.

Slutsats, en kul dag som jag absolut kan tänka mig att göra om. Stället kan varmt rekommenderas, här kan man läsa mer: Kom och flyg i vår B737NG flygsimulatorFlygsimulator.nu Jag svarar gärna på frågor om sån finns!
 

karho

Medlem
Lägger mig inte i "värde för pengar"-diskussionen då den är ganska subjektiv, men kan garantera att det var skitkul för den flygintresserade. Och som sagt, vid mitt besök fick jag nästan två timmar för en timmes presentkort, så kändes värt! Om någon annan provar vore det kul att höra er erfarenhet, t.ex. om tomten är snäll mot dig @GOTATH :)
 
Toppen