Senaste nytt

Fast track vid bonusresa med SAS

anjak

Medlem
Om jag förstått det rätt kommer numret upp på passagerarlistan så besättningen ser det utan att ni måste lägga in det för bonusresor. Problemet brukar vara fast track och lounge där dom ej ser det. Har EBP så det kanske bara gäller där.
Enligt SAS hemsida ska ju fast track inte gälla bonusresor, någon som någonsin blivit nekad det när ni reser?
 

anjak

Medlem
  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Wideroe Business eller Flex
    • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
    • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp) (gäller ej bonusbiljett), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SKflightnummer
 

magost

Medlem
  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Wideroe Business eller Flex
    • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
    • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp) (gäller ej bonusbiljett), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SKflightnummer

Så en Basic medlem med SAS plus som bonusbiljett kan gå på fast track utan problem, MEN INTE en Gold elled Diamond med samma biljet!

Se till att INTE visa bonuskortet då alltså o_O

Goddag yxskaft :confused:....
 

fcx

Medlem
  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Wideroe Business eller Flex
    • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
    • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp) (gäller ej bonusbiljett), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SKflightnummer

Min gissning är att detta undantag beror just på att statusinformationen inte kommer ut på boardingkortet på awardresor.
 

fcx

Medlem
Logiken i detta är?!

Att om SAS IT-system inte klarar av att få ut statusinformationen på boardingkorten så kommer säkerhetskontrollen inte att ha någon aning om vilka som har tillgång till Fast Track eller inte. När det sedan blir "computer says no" i säkerhetskontrollen så kan SAS faktiskt peka på regeln om någon skulle klaga.

En välvillig förklaring från min sida till varför SAS skulle hitta på något liknande. Annars vet jag faktiskt inte varför de skulle göra det.
 
Toppen