Senaste nytt

Boka Conrad Tokyo som "A Secret Hotel" på Jetsetter.com?

nollbit

Medlem
Hallå!

Jag ska till Tokyo i höst och letar efter hotell. Sist bodde i på Hilton (och var väldigt nöjda). Nu är vi väldigt sugna på Conrad. Dock är priset för vår period (7k per natt ungefär) lite över vad vi är billiga att betala.

Jag har hittat Conrad på Jetsetter.com som ett mystery hotel (via FlyerTalk). Jag antar att mina eventuella fördelar som HHG försvinner om jag bokar via Jetsetter. Jag antar också att jag inte får några poäng.

Dock är ju raten ungefär hälften av vad jag skulle betala om jag bokade direkt med Hilton.

Vad säger ni? Finns det nackdelar jag glömt?
 

Jonas C

Medlem
Förmåner brukar man väl oftast kunna få bara man visar upp kortet i check-in, men poäng blir nog desto svårare.
 

Palazzi

Medlem
Tror du får både frukost o gratis internet, men att du går miste om poängen (om du inte är beredd att försöka krångla). Visa kortet i lobbyn vin incheckning, o jag är övertygad om att du får det jag angav.
 

Homer

Medlem
Förmåner brukar man väl oftast kunna få bara man visar upp kortet i check-in, men poäng blir nog desto svårare.

Tror du får både frukost o gratis internet, men att du går miste om poängen (om du inte är beredd att försöka krångla). Visa kortet i lobbyn vin incheckning, o jag är övertygad om att du får det jag angav.


Hilton HHonors Terms & Conditions Update: No Elite Benefits On Third Party Bookings | LoyaltyLobby
 

RonnieK

Medlem
Personligen tycker jag det är svårt att motivera en "extra" kostnad på över tre tusen/dag för att i gengäld få frukost, poäng och eventuell uppgradering. Visst, poängen är ju en bra grundplåt för förlängning av guldet men å andra sidan är det ju så lätt att nå guld idag med alla fast tracks...

Man kan göra mycket annat kul för pengarna :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nollbit

Medlem
Kan tillägga att jag bokade denna rate via Jetsetter.com och att det mycket riktigt var Conrad Tokyo. Jag har fått bekräftelse från hotellet också.

Återkommer med rapport efter att jag bott där!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen