Fosca
Medlem
Precis som Uppgraderingstrådarna för hotellkedjorna vore det roligt att höra hur det gått för er andra när ni använt er av conciergetjänster via telefon. Så man kan få ett hum om vad man kan förvänta sig. Bemötande, smidighet, tidsåtgång, ev. merkostnad och övrig feedback.
SHB Platinum..
1. Köpa sittplatsbiljetter till utsåld handbollsmatch i Lund. Samma dag vid lunchtid.
- Har du försökt själv?
- Ja, men bara via deras hemsida.
- Okej, ska se vad vi kan göra.
Fick sms tio minuter senare där de beklagade att de inte kunde få tag i några sittplatser, men att de hade skickat iväg en förfrågan till sin andrahandsleverantör och frågade även om jag kunde tänka mig ståplats. Eftersom det inte går att svara på deras sms fick jag ringa upp. Ståplats fick det bli.
2. Boka biljetter till Stand up for Stockholm, inkl. mat. Tre timmar innan start.
De ringde tillbaka efter fem minuter och hade hittat både biljetter och bord.
Inga merkostnader. Mycket glad och trevligt filur.
3. Boka bowling och Olearys i Malmö. Ringde dagen innan, uppgav vilka tider vi önskade.
Halvtimme senare dimper det ner ett sms om att allt var fixat. Jag blev tvåa i bowlingen och maten var god. Helnöjd.
Mitt största önskemål för SHBs concierge är att kunna skicka följdfrågor på deras sms, om man nu glömt säga något när man ringde in. Exempelvis "Tack för bokningen, snyggt fixat! Har du adressen dit också?"
Men rent överlag är jag nöjd... Har dock inte försökt få dem att fixa något svårare.
Hur har det gått för er andra?
SHB Platinum..
1. Köpa sittplatsbiljetter till utsåld handbollsmatch i Lund. Samma dag vid lunchtid.
- Har du försökt själv?
- Ja, men bara via deras hemsida.
- Okej, ska se vad vi kan göra.
Fick sms tio minuter senare där de beklagade att de inte kunde få tag i några sittplatser, men att de hade skickat iväg en förfrågan till sin andrahandsleverantör och frågade även om jag kunde tänka mig ståplats. Eftersom det inte går att svara på deras sms fick jag ringa upp. Ståplats fick det bli.
2. Boka biljetter till Stand up for Stockholm, inkl. mat. Tre timmar innan start.
De ringde tillbaka efter fem minuter och hade hittat både biljetter och bord.
Inga merkostnader. Mycket glad och trevligt filur.
3. Boka bowling och Olearys i Malmö. Ringde dagen innan, uppgav vilka tider vi önskade.
Halvtimme senare dimper det ner ett sms om att allt var fixat. Jag blev tvåa i bowlingen och maten var god. Helnöjd.
Mitt största önskemål för SHBs concierge är att kunna skicka följdfrågor på deras sms, om man nu glömt säga något när man ringde in. Exempelvis "Tack för bokningen, snyggt fixat! Har du adressen dit också?"
Men rent överlag är jag nöjd... Har dock inte försökt få dem att fixa något svårare.
Hur har det gått för er andra?