Senaste nytt

Concierge - flipp eller flopp

Fosca

Medlem
Precis som Uppgraderingstrådarna för hotellkedjorna vore det roligt att höra hur det gått för er andra när ni använt er av conciergetjänster via telefon. Så man kan få ett hum om vad man kan förvänta sig. Bemötande, smidighet, tidsåtgång, ev. merkostnad och övrig feedback.

SHB Platinum..
1. Köpa sittplatsbiljetter till utsåld handbollsmatch i Lund. Samma dag vid lunchtid.
- Har du försökt själv?
- Ja, men bara via deras hemsida.
- Okej, ska se vad vi kan göra.
Fick sms tio minuter senare där de beklagade att de inte kunde få tag i några sittplatser, men att de hade skickat iväg en förfrågan till sin andrahandsleverantör och frågade även om jag kunde tänka mig ståplats. Eftersom det inte går att svara på deras sms fick jag ringa upp. Ståplats fick det bli.

2. Boka biljetter till Stand up for Stockholm, inkl. mat. Tre timmar innan start.
De ringde tillbaka efter fem minuter och hade hittat både biljetter och bord.
Inga merkostnader. Mycket glad och trevligt filur.

3. Boka bowling och Olearys i Malmö. Ringde dagen innan, uppgav vilka tider vi önskade.
Halvtimme senare dimper det ner ett sms om att allt var fixat. Jag blev tvåa i bowlingen och maten var god. Helnöjd.

Mitt största önskemål för SHBs concierge är att kunna skicka följdfrågor på deras sms, om man nu glömt säga något när man ringde in. Exempelvis "Tack för bokningen, snyggt fixat! Har du adressen dit också?" :)

Men rent överlag är jag nöjd... Har dock inte försökt få dem att fixa något svårare.
Hur har det gått för er andra?
 

HCW

Medlem
Har inte testat SHB. Vem är det som levererar den?

Amex är jag mycket nöjd med. De har alltid lyckats skaka fram bord, även på ställen där de behöver skapa en bevakning för framtiden.

Hade Eurocards tidigare men den var helt plain och mycket långsam. Bad man om tips klippte de in en lista från Tripadvisor, dvs garanterade att man skulle söka sig till något som turister men inte nödvändigtvis locals gillar. Tummen ner.
 

Moco

Medlem
Jag är också nöjd med SHB. Det har kunnat fixa det mesta, även om jag aldrig bett om något avancerat. Däremot skulle de kunna vara lite snabbare. Det är Falck som är deras underleverantör.

AmEx har också kunnat ordna det mesta.

Bord i Göteborg har båda dock svårt att ordna. Där har jag gått bet när det handlat om kort varsel flera gånger. Gästlista till diverse uteställen fungerar dock bra.
 

John Mack

Medlem
Har använt Amex i många år. Bra på att fixa konsertbiljetter och hockeybiljetter som inte är tillgängliga för alla (genom samarbete med Globen). Vid restaurangbokningar så rankar jag 4 restauranger och sedan sms:ar de vilken det blev. Brukar dock oftast inte bli första valet pga att alla tenderar att ha samma preferenser...
 
Kör med Amex. Överlag mycket nöjd. Använder den väl i huvudsak för bokning av restauranger i Stockholm och Uppsala. Har ibland använd dem för bokningar av restauranger och klubbar utomlands - vilket oftast har fungerat utmärkt. Även om de påpekar att de t.ex. inte kan fixa inträde till klubbar utomlands, så har det i de flesta fall faktiskt gått att lösa ändå.
 

rvarttinen

Medlem
Använder mig av AMEX tjänst kopplad till platinumkortet. Fungerar bra; har oftast bokat bord på restaurang med hjälp av dem både här hemma och utomlands. Det senare i t.ex. San Francisico, New York, Barcelona (bland annat för en BC-träff!), Paris, Berlin, Hamburg (också BC-träff!), etc. De har bokat en och annan konsert också, t.ex. på Birdland i New York.
De har dock viss konkurrens då vi bor på ett W, den concierge - Whatever/Whenever - de har på W brukar kunna fixa det mesta.
 

Fosca

Medlem
Det vill säga vi majoriteten verkar använda conciergen till bokningar av diverse slag.
Någon som har testat boka flygresa? Gärna någon knepig en med speciell biljettklass. :)
Någon som faktiskt testat det som bankerna själva säljer in tjänsten med att den klarar av.... boka en jultomten - på julafton m.m.?
Är det någon som varit missnöjd och reklamerat vad ni fått? :)

Vid restaurangbokningar så rankar jag 4 restauranger och sedan sms:ar de vilken det blev. Brukar dock oftast inte bli första valet pga att alla tenderar att ha samma preferenser...

Dagens tips.. tack! :)
 

Brandten

Medlem
Amex Platinum Concierge är (för mig) inte mycket att skryta om. Kan inte fixa konsertbiljetterna jag sökt. Inte bord i Sydafrika. Inte biljetter till arrangemang i Kapstaden. Inte hotellrum i Kapstaden. De lyckades däremot skaka fram en kvast blommor för 600kr till min fru som dock påpekade att dessa kan man köpa finare på Interflora för halva priset.
 

thsred

Medlem
Har provat AmEx (platinum) men var verkligen inte nöjd. Ville att de skulle kolla upp biljetter till en musikal i NY och det gick bättre (och billigare) för mig att hitta samma på internet. Fanns som ingen orsak till att välja dem. Provade också Eurocards rekommendationer för hotell i London och Paris och i det fallet hade de nog gått in på hotels.com eller booking.com.

Måste säga att jag i det stora hela är rätt så missnöjd med concierge servicen över lag. Kommer fram till samma sak med enkla internetsökningar (och dessutom snabbare eftersom jag inte behöver vänta på att de ska höra av sig).

Har inte kollat om de kan reservera bord, det kanske egentligen är det som de är bäst på (om de har avtal med restaurangerna).
 
Toppen