Senaste nytt

Någon som fått EBG/EBD i kompensation

Hej,

Det slog mig häromdagen när ett av sasplan blev överbokat och dem erbjöd folk pengar för att ta ett senare flyg. Jag behövde komma hem så jag tog ej denna dealen men tanken slog mig att gå fram till gaten och säga att jag hade gått med på det om dem uppgraderade mig till EBG, har kämpat i 3 år att bli EBG och ligger alltid ett fåtal poäng/flygningarna kort.... :(

Har någon annan tänkt samma tanke eller kanske rent utav fått en uppgradering?
 

HCW

Medlem
Som concept tycker jag inte att det är orimligt. Säg att någon är en bra bit på vägen mot status och accepterar en försämring utan monetär kompensation så kunde detta vara en riktig win-win. Däremot kräver det en vettig analys så det lär ta tid att göra, så svårtt att empower gatepersonalen med det kan jag tänka mig. Kanske inte heller något man vill basunera ut i högtalarna.
 

sembl

Medlem
Det är ju helt gratis så varför inte. Det kostar SAS garanterat mindre pengar att ge ut ett Silver eller Guld till en sällanresenär än att betala ut 600 Euro vouchers. För något år sedan träffade jag och @Senator efter en mojitorunda på stan tjejen som ansvarar för Elites program och hon sa ungefär detsamma. Det kostar oss 0kr att ge dig en högre status om du kanske ber om det snällt och i gengäld så kommer samma person spendera mer pengar hos oss. Och gör han inte det, så har det inte kostat oss något överhuvudtaget.
 
Gatepersonalen har helt enkelt inte möjligheten att dela ut EBG, så det faller redan där. Det närmaste man kan komma är väl att begära en annan routing som ger mer poäng :)
 
Toppen