Senaste nytt

Sökes: Biljett Köpenhamn - Male i September 2015

freber

Medlem
Hej alla glada!

Jag ska åka på bröllopsresa och vi har fastnat för Maldiverna! Just nu har jag inlett en insats med att försöka optimera resan då det verkar kunna bli ganska dyrt att sola och bada just där.

Jag har 50k poäng på EuroBonus och 67,5k på Aegean (båda star alliance) om det kan vara till någon hjälp.
  • Varifrån vill du börja din resa?
    Köpenhamn (CPH)

  • Var är din destination?
    Male (MLE)

  • När vill/behöver du resa ut?
    12 september 2015 +- 1 dag

  • När vill/behöver du komma hem?
    26 september 2015 +- 1 dag

  • Hur länge vill du vara borta?
    ~2 veckor

  • Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna

  • I vilken kabinklass?
    Economy med kanske en möjlig uppgradering med poäng

  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Alla förutom Aeroflot

  • Vad är din budget? (per person)
    Gärna mindre än 5000 kr

  • Vad är det viktigaste för dig?
    Kostnad

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej inte om det inte gör resan billigare

Har bifogat en biljett som jag hittat via ITA.

Tack och hej!
 

Attachments

  • Screen Shot 2015-07-30 at 14.00.05.png
    Screen Shot 2015-07-30 at 14.00.05.png
    406,7 KB · Visningar: 260
5500 kr är inte ett dåligt pris för den resan, förmodligen svårt att få det billigare. Om jag minns rätt så kan du också göra en stop over i Doha utan extra kostnad med Qatar Airways. Kanske kan passa på att stanna ett dygn där för att bryta av lite på hemvägen? Jag har varit där (Doha alltså), och intressant upplevelse, men en dag räcker.

Berätta också för flygbolaget att ni ska på bröllopsresa så kanske ni får lite extra perks! :)
 

Dr. Miles

Expert
Ett tips till dig är att tänka på hotellkostnader istället för att fokusera på flygbiljettpris när du reser till Maldiverna.
Sparande av ett par hundra kronor på flyget äts snabbt upp om du måste bo på ett dyrt hotell som kan kosta 300-500 EUR per natt.
 

freber

Medlem
@Dr Miles, det har du rätt i. Bekymret med Maldiverna tycker jag är att avgöra vad som ger bäst värde för spenderade pengar. Hur mycket man än läser så verkar många forum och recensioner ge ungefär samma värde / spenderad krona.

Det vettigaste skulle naturligtvis vara om man kunde använda hotel-poäng för att boka resan men några sådana har jag inte.
 

John Mack

Medlem
Ett tips till dig är att tänka på hotellkostnader istället för att fokusera på flygbiljettpris när du reser till Maldiverna.
Sparande av ett par hundra kronor på flyget äts snabbt upp om du måste bo på ett dyrt hotell som kan kosta 300-500 EUR per natt.

300-500 Euro är snarare lågt/medel på Maldiverna. Om en tight budget är viktigt så är Maldiverna inte rätt ställe men om du är ute efter fantastiska stränder och topphotell så är Maldiverna i min mening mycket svårslaget globalt (i kategorin sol/bad resmål).
 

freber

Medlem
Det är klart lite lurigt med Maldiverna. Efter att ha räknat med en resa kring 60k för två personer i två veckor till Maldiverna så inser man att det kan bli lite slumpartat vad man får för resultat. Motsvarande budget känns mer prisvärt t.ex i Thailand då man kan bo rätt flott för pengarna. Frågan är var man kommer bäst för sol och bad för den budgeten.
 

John Mack

Medlem
Maldiverna är klart bättre än Thailand. Strand, vattenkvalitet, privacy och även mat tyckte jag var överlägset. Försök hitta en deal på ett hotell. Vi både för 4000 per natt på Kanuhura. Service och anläggning är i absolut världsklass även om det märktes att rummen hade några år på nacken. Du hittar inte något bättre i Thailand för det priset.
 
Toppen