Senaste nytt

Sedan-service från Washington Dulles till centrala Washington

På fredag bär det av mot Washington DC med LH i C (för första gången) och dags för mig att be om lite hjälp. Är det någon som har erfarenheter och tips på sedan-service från IAD till centrala DC?

När ni bokar bil så generellt, vad brukar ni ange för upphämtningstid. Det är ju så svårt att beräkna immigration & customs? I mitt fall landar flyget 16:05.

Tackar på förhand!
 

Svenska73

Medlem
Hej,
Immigration kan ta lite tid på IAD om det kommer plan från Mellanöstern samtidigt. Väldigt otippat dock, kan gå supersnabbt eller ta 1 timma. Man förflyttar sig på bussar mellan terminalerna. Customs brukar gå snabbt. Om du vill ha andra tips om DC så skicka ett PM, bodde där i 8 år. Om du hinner, gå till Cafe Milano i Georgetown. God italiensk mat och excellent people watching.
 

Svenska73

Medlem
Re taxi så är det bara att ta en curbside såvida du inte absolut vill åka limo. Jag brukar dock köra när jag är där, brukar löna sig, framförallt om du har möten i Reston och DC. Dyra taxiresor.
 
Skall på en konferens, så behöver inte ta mig så mycket. Köra är uteslutet då jag inget företag kommer hyra bil till mig ändå... ;)

Pratade med en god vän i DC som sa att det kan vara lika bra att förbeställa en "sedan" (som man ju säger) än att ta curbside taxi. Kostar lika mycket men är betydligt bättre...
 

rvarttinen

Medlem
Jysst! Jag åker också till Washington nu i helgen. Dock, först till Halifax (träffa en kompis o hans familj) sedan Washington, rättare sagt till Reston (VA) på söndagen. Eftersom jag kommer från Kanada så verkar flyget gå till Ronald Reagan Nat. och en taxi därifrån till Reston tycks bli rätt dyrt, men det verkar inte vara så värst många altenativ.

Däremot, om jag kommit til Dulles så har hotellet en gratisbuss (!). Det tycks mig som om i alla fall de större kedjorna har sina "shuttles" som hämtar upp ... inte helt ovanligt i USA. Annars skulle jag nog kolla om det finns någon Super Shuttle eller Lorrie's som kan köra en för relativt billig penning till hotellet. Andra flygplatser i USA så brukar en "shared ride" i en van, som det handlar om här, vara både relativt billigt och snabbt. Betydligt billigare än en taxi.
Men, en förbokad sedan... "ride in style"..!..
 
Jo visst går det Super Shuttle, men jag har lite bråttom när jag landar och funderade då istället på att ta sedan-alternativet. :) Tack för tips.
 

Senator

Moderator
Erik,

Vet inte om du har varit i DC innan, men här är några av mina tips:
1. Segway Tour med Capital City Bike Tours » Washington DC Ja, jag vet låter töntigt, men underbar sätt att uppleva stan på 2 timmar
2. "Power lunch" på Old Ebbitt Grill Old Ebbitt Grill sitt i baren, inte omöjligt att slipsnissen bredvid är kongressledamot
3. Häng på M Street i Georgetown på kvällen
4. Förvänta inte att shopping är bra
5. Käka en hamburgare i baren på PJ Clarke's P. J. Clarke's
6. Ta en drink på W Hotel baren på terrassen. Om du är singel är det platsen att vara :cool: W Hotels Washington: W Washington D.C. - Hotel Rooms at whotels
7. Njut av "The Cheery Blossom"
DSC00158.jpg

The Picture is used with permission of Senator Inc. The picture is the property of Senator Inc, and shall not be copied, re-used or redistributed without the written permission from Senator Inc, with registered office: On The Beach, On the Island, in The Caribbean, Planet Earth, Inner Galaxy.
 
Toppen