Senaste nytt

Bugg i SAS onlinebokning - bokning med barn

Stenis32

Medlem
Det är kanske ingen kioskvältare men det är något som stört mig länge och det är att om man söker på en resa (longhaul) för exempelvis en vuxen och ett barn så uppstår en bugg. Så fort man klickar på SAS Business på utresan så gråas alla alternativ utom SAS Go ut för hemresan. Olika kombinationer ger väldigt konstiga alternativ just om man bokar med barn. Med andra ord är det omöjligt att via webben boka en resa med barn i Business åt båda hållen.

SAS kundservice har återskapat problemet och skickat det vidare till internetsupporten så vi får väl se när det löses.
 

Flying P

Medlem
Det är kanske ingen kioskvältare men det är något som stört mig länge och det är att om man söker på en resa (longhaul) för exempelvis en vuxen och ett barn så uppstår en bugg. Så fort man klickar på SAS Business på utresan så gråas alla alternativ utom SAS Go ut för hemresan. Olika kombinationer ger väldigt konstiga alternativ just om man bokar med barn. Med andra ord är det omöjligt att via webben boka en resa med barn i Business åt båda hållen.

SAS kundservice har återskapat problemet och skickat det vidare till internetsupporten så vi får väl se när det löses.
Surfade in via mobilen (inte app) och kunde boka.
image.jpg
 

Stenis32

Medlem
Hmm, ser ju lite bättre ut i mobilsajten men grundproblemet kvarstår. Välj SAS Business på utresa så kan du inte välja SAS Business på hemresa. Välj däremot Go på utresa så kan du välja Business på hemresan. Väljer du Business på hemresa kan du bara välja Go eller Plus på utresa. Något är galet!
 

Flying P

Medlem
Hmm, ser ju lite bättre ut i appen men grundproblemet kvarstår. Välj SAS Business på utresa så kan du inte välja SAS Business på hemresa. Välj däremot Go på utresa så kan du välja Business på hemresan. Väljer du Business på hemresa kan du bara välja Go eller Plus på utresa. Något är galet!
Har ingen aning om hur det ser ut i appen. Jag surfade in på internetsidan.

Valde business på utresan och kunde välja Go, Plus eller Business på hemresan.
 

Stenis32

Medlem
Nja...

Exempel:
ARN-NRT 13 aug - 20 aug. 1 vuxen + 1 barn (2-11 år):

Välj SAS Business (inte SAS Business Saver) på utresa. Ger följande resultat:

Via webbläsare på dator: När du klickar på priset för en SAS Business gråas alla val utom SAS Go ut på hemresa. (Klickar du på SAS Business Saver gråas allt ut utom SAS Go, SAS Go Flex samt SAS Plus Saver).
Via SAS app på iOS samt SAS mobila webbsajt: Välj SAS Business och du kan på hemresan inte välja SAS Business. (Om du väljer SAS Business Saver på utresa kan du välja SAS Business på hemresan).

Varken konsekvent eller logisk funktion i bokningen :)
 

Flying P

Medlem
Nja...

Exempel:
ARN-NRT 13 aug - 20 aug. 1 vuxen + 1 barn (2-11 år):

Välj SAS Business (inte SAS Business Saver) på utresa. Ger följande resultat:

Via webbläsare på dator: När du klickar på priset för en SAS Business gråas alla val utom SAS Go ut på hemresa. (Klickar du på SAS Business Saver gråas allt ut utom SAS Go, SAS Go Flex samt SAS Plus Saver).
Via SAS app på iOS samt SAS mobila webbsajt: Välj SAS Business och du kan på hemresan inte välja SAS Business. (Om du väljer SAS Business Saver på utresa kan du välja SAS Business på hemresan).

Varken konsekvent eller logisk funktion i bokningen :)
Du har nog något fel i din dator. Här är med iPad på helt vanliga Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS Alla val möjliga.
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 

HCW

Medlem
Jag har fått samma sak flera gånger - även utan barn i bokningen. Verkar inte vara någon skillnad på destination så länge business finns med som ett alternativ. För mig finns felet i både appen och på vanliga sajten.
 

Stenis32

Medlem
Ja, nu fungerar det ju faktiskt på webben! Det kan ju faktiskt vara så att man löste problemet rätt snabbt, då han jag pratade med återskapade problemet enligt ovan instruktioner :)

Men i appen är det fortfarande samma problem som jag beskriver ovan (vilket jag inte nämnde till SAS)
 
Toppen