Senaste nytt

Vega, Senator åker på besök till Sembl.. Ut på tur, aldrig sur Part Deux

Senator

Moderator
Gomorron vänner...

Då är det (nästan) äntligen semester. Er korrespondent sitter med ett glas äppeljuice i SAS loungen på ARN och inväntar LH2421.

Idag flyttar jag kontoret till LH FCL i MUC, LH FCT i FRA, och plats 1A på LH404 till JFK i eftermiddag. Fullspäckat program tills på fredag kväll när jag äntligen kommer till Orlando...

Kommer behöva tändstickor för ögonen idag, knappt sovit ;) Återkommer med programdetaljer, men det blir lite NYC, Houston, Florida med @sembl och @vega innan Sembl skall impa på oss en vecka med coolt häng i Charleston, SC..
 

Senator

Moderator
Morgonen började dock bra med transfer till Arlanda som ingår i biljetten.

En härlig, rymlig S-klass hybrid som tog mig till Arlanda. Chaffisen mycket trevlig och vi avhandlade viktiga frågor. Han hade koll på BC.se och var rätt impat över Doktorns alla tips och tricks på priser

036f3727e91e043d905861b21016f83c.jpg


b1a55d2f5038729efe784f809aa39c74.jpg
 

FF#1

Medlem
Morgonen började dock bra med transfer till Arlanda som ingår i biljetten.

En härlig, rymlig S-klass hybrid som tog mig till Arlanda. Chaffisen mycket trevlig och vi avhandlade viktiga frågor. Han hade koll på BC.se och var rätt impat över Doktorns alla tips och tricks på priser

036f3727e91e043d905861b21016f83c.jpg


b1a55d2f5038729efe784f809aa39c74.jpg
Var det ägaren själv som körde, han brukar göra det på "viktiga" körningar och han har bra koll på BC. Trevlig kille och en trevlig start på en resa.

Ha kul..och han där uppe förbjude att någon blir sur...

Väntar på fortsättningen men spänning.
 

Anfield

Medlem
Morgonen började dock bra med transfer till Arlanda som ingår i biljetten.

En härlig, rymlig S-klass hybrid som tog mig till Arlanda. Chaffisen mycket trevlig och vi avhandlade viktiga frågor. Han hade koll på BC.se och var rätt impat över Doktorns alla tips och tricks på priser

036f3727e91e043d905861b21016f83c.jpg


b1a55d2f5038729efe784f809aa39c74.jpg


En bra början på en resa ser jag !
 

Senator

Moderator
Så vänner har jag anlänt FCL MUC. Ett mysigt ställe..

Tyvärr imponerade inte Lufthansa i morse. Inte den vanliga top notch service, och jag påminns varför jag föredrar Swiss inom Europa.

Maten är ju som tidigare diskuterat sådär rolig. Små detaljer som skiljer idag. Jag brukar inte hänga mig så upp i om passagerna kommer fram och använder toan. Jag kan förstå med en A321, 3 rader i affärsklass att man släpper fram folk när det står vagnar i gången. Men idag var det ett konstant flöde av passagerare som stod och häckade bredvid mig (1C) och damen i 2D. Men sur... Nej.. Gigantiskt I-landsproblem

Den klassiska matbilden

9fb195db8787384797b4922b46270550.jpg
 

Senator

Moderator
En timma i FCL går snabbt. Efter mina två senaste resor med vapendragaren och idag inser jag att det blir delvis bortkastat att optimera nöjen med arbete. Av 75min i FCL arbetade jag 60min Vad skall jag göra i FCT?

I alla fall, jag gillar FCL i MUC. Mitt andra besök. Kanske lite mindre lyxkänsla och utbudet överlag känns snålare än FRA. Inget fel på service eller kvalité, min omelett var jättegod och jag blev påpassad deluxe. Men några små detaljer som t.ex. menyn där allt verkar ha skrivits i Windows 95, och skrivit ut på HP:s första bläckstråleskrivare drar ner lite det totala betyget. Annars är det bara ett täcken på att jag är en rejält bortskämd medelåldersman!

473fa9e1de83239a050c6bdc9f180d8f.jpg


46dbf3fa583b303753ac21e59133c23b.jpg
 

Jonas C

Medlem
Hög klass som vanligt @Senator ! Hur skiljer sig maten mellan FCL i Munchen och FCT? Do&Co förser ju den sistnämnda med catering, så där bör det ju finnas en påtaglig skillnad.
 
Toppen