Fredah
Medlem
Den 25e Maj skickade jag följande till SAS, efter 2 månader ännu inget svar.
När vi skulle flyga hem från Antalya (TK2413) via Istanbul till Köpenhamn (TK1785) så blev vi ombokade till en senare flight (TK1787). Detta resulterade i en försening om över 5 timmar samt att vi missade sista tåget från köpenhamn till halmstad. Observera att hela bokningen var gjord i business class (C). Därför fick det bli tåg till Malmö och därefter Taxi till halmstad. Vi förväntar oss någon form av ersättning för denna försening, ersättning kan tas emot både i kontanter och poäng. Bifogar även kvitto på taxiresa.
Eftersom SAS inte hört av sig så skickade jag ett inlägg på Facebook med hopp om återkoppling.
(Se bild)
Vad tycker ni att man kan kräva av SAS? Hur skulle ni gå vidare?
ps. class C är biljetterad class, medan bokningen är gjord som "Award Business Class" ds.
När vi skulle flyga hem från Antalya (TK2413) via Istanbul till Köpenhamn (TK1785) så blev vi ombokade till en senare flight (TK1787). Detta resulterade i en försening om över 5 timmar samt att vi missade sista tåget från köpenhamn till halmstad. Observera att hela bokningen var gjord i business class (C). Därför fick det bli tåg till Malmö och därefter Taxi till halmstad. Vi förväntar oss någon form av ersättning för denna försening, ersättning kan tas emot både i kontanter och poäng. Bifogar även kvitto på taxiresa.
Eftersom SAS inte hört av sig så skickade jag ett inlägg på Facebook med hopp om återkoppling.
(Se bild)
Vad tycker ni att man kan kräva av SAS? Hur skulle ni gå vidare?
ps. class C är biljetterad class, medan bokningen är gjord som "Award Business Class" ds.