Senaste nytt

Tips på bra hotell i Cancun, Mexico!

Crille81

Medlem
Kommer att åka till Cancun i Mexico i september 2015, vill gärna ha bra tips på ett all inclusive hotell för ca. 1000-2000kr/natt. Kommer att stanna ca. 10 dagar.
 
Jag lånar denna tråden med. Om man vill åka till Mexico både för att äta god mexikansk mat samt avnjuta fint vatten och koppla av är Cancun ett bra ställe då? Har vart på all inclusive på flera andra ställen i Karibien men då tycker jag alltid att det är lite för turistanpassad mat och samma på varje ställe. Tacksam för tips om Cancun är bra eller om man skall söka sig till någon annan ort?
 
Var i Mexico över nyår och Cancun avslutade min resa. Bäst var dagarna och nätterna längst ner på kusten söder om Tulum. Inte i närheten av Cancun direkt men skönt avslappnat och långt ifrån jetsetamerikanerna. Sök på nätet efter hotell i din prisklass. Bra med pool på hotellet då havet kan va blåsigt och svinkallt.
 

ulagun

Medlem
Föredrar Playa del Carmen före C
Jag lånar denna tråden med. Om man vill åka till Mexico både för att äta god mexikansk mat samt avnjuta fint vatten och koppla av är Cancun ett bra ställe då? Har vart på all inclusive på flera andra ställen i Karibien men då tycker jag alltid att det är lite för turistanpassad mat och samma på varje ställe. Tacksam för tips om Cancun är bra eller om man skall söka sig till någon annan ort?

Håller med, Cancun är för turistiskt för vår smak.
Föredrar Playa del Carmen med lång härlig strand och lite mer genuin stadskänsla. Dessutom bra utbud med små trevliga restauranger.
 

Brandten

Medlem
Hoppar på den här tråden och frågar om någon varit I Tulum och kan rekommendera något? Vi landar visserligen I Cancun kl19:10 så kan tänka oss en natt på ett hotell där innan vi åker vidare till Tulum dagen efter. Hemresa är 14/3-2016 så 9-10 nätter runt 1000kr natten efterlyses.
 
Hoppar på den här tråden och frågar om någon varit I Tulum och kan rekommendera något? Vi landar visserligen I Cancun kl19:10 så kan tänka oss en natt på ett hotell där innan vi åker vidare till Tulum dagen efter. Hemresa är 14/3-2016 så 9-10 nätter runt 1000kr natten efterlyses.
Ja, stanna i Cancun första natten och ta sen ett valfritt hotell (utifrån er standard och budget) SÖDER om Tulum, där det är trevligast tycker jag :)
 
Toppen