Senaste nytt

Hur får man reda på antalet Eurobonus-poäng en bonusresa med Star Alliance-partner kostar?

Kinski

Medlem
Har läst den lysande tråden om hur man söker tillgänglighet genom Uniteds flight search. Går det sen att se på något liknande sätt hur många EB-poäng resan kostar (för det är väl bara priset i United Miles som visas där?), eller måste man ringa SAS för det? Det blir ju väldigt svårt att leta sig fram till en så bra resa för poängen som möjligt om man först ska leta fram en massa alternativ, och sen ringa och få poängprisuppgifter på alla från kundtjänst?

Har 200 000 EB och en 2-4-1 som brinner inne vid nyår.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Följ flums länk så hittar du svaret :)
Men med 200k och en 2-4-1 kan du åka vart du vill förutom i First till Oceanien/Hawaii för två personer :) (utgår ifrån att du startar i Europa)
 

flum

Medlem
Kanske kan tillägga att det blir lite klurigare att ta reda på hur mycket skatter och bränsletillägg du måste betala. Tricket där är att lära sig lite hur ITA Matrix fungerar och få till samma routing som du tänkt åka. Där specificeras dessa kostnader och du ser hur mycket du måste lägga kontant.
 

fcx

Medlem
Kanske kan tillägga att det blir lite klurigare att ta reda på hur mycket skatter och bränsletillägg du måste betala. Tricket där är att lära sig lite hur ITA Matrix fungerar och få till samma routing som du tänkt åka. Där specificeras dessa kostnader och du ser hur mycket du måste lägga kontant.

Hittills har det aldrig blivit samma svar från Matrix och SAS vad gäller skatter och avgifter när jag bokar.

"Felräkning i banken till er favör" är ett uttryck som är högst passande...
 

flum

Medlem
Hittills har det aldrig blivit samma svar från Matrix och SAS vad gäller skatter och avgifter när jag bokar.

"Felräkning i banken till er favör" är ett uttryck som är högst passande...
Precis, så är det givetvis att man betalar väldigt lite kontant om man åker sas gäntemot andra bolag.
 

fcx

Medlem
Precis, så är det givetvis att man betalar väldigt lite kontant om man åker sas gäntemot andra bolag.

Gäller framför allt när jag bokar andra bolag än SAS genom SAS telefonbokning. Senast tog de ut ungefär hälften på en Air Canada-flight mot vad Matrix hävdar är rätt.
 
Toppen