Senaste nytt

San Fransisco näst A380 rutt & Renovering av 747 ekonomi/premium ek.

Homer

Medlem
The A380 will fly from Heathrow’s Terminal 5 as the BA287 on Mondays, Thursdays, Fridays, Saturdays and Sundays and return as the BA286.
http://www.britishairways.com/en-gb...910101746&articleType=LatestNews#.VBM2-k1xncA




Some of British Airways’ much-loved Boeing 747s are to receive a cabin refresh including a state-of-the-art in-flight entertainment system.
New seat foams will be installed in World Traveller and World Traveller Plus to increase customer comfort and new style seat covers fitted to improve appearance and match those on the A380 and 787

http://www.britishairways.com/en-gb...904163919&articleType=LatestNews#.VBM3mE1xncA
 

Homer

Medlem
Renoveringen innebär också färre ekonomisäten och fler Business Class säten (plockade från de plan som skrotas skrevs det någonstans?) på 1:a våningen.


BA has now confirmed it is upgrading 18 of the "High J" variant in its B747 fleet and will be adding another 16 seats to its Club World (business) cabin, with fewer seats in World Traveller (economy).

The airline is also installing a Panasonic eX3 in-flight entertainment system that will provide passengers with more than 130 films and 400 television shows.

Every World Traveller Plus seat will have access to a univeral power socket — capable of accepting plugs from the UK, US and Europe —and a personal USB socket.

New seat foams will be installed in World Traveller and World Traveller Plus, while new seat covers will also be fitted to match those on BA's A380 and B787 aircraft.

The refit will also include a general cabin refresh, including replacing carpets and curtains throughout the plane, to bring the older B747s up-to-date with BA's most recent Aircraft.


BA74414F86J30W145YSeatMap.png


BA-B747-High-J-table.jpg


British Airways adds 16 business seats to Club World in B747 refit - Business Traveller
 

Senator

Moderator
Jag försökte läsa mig till IAG:s plan för flottan, men såg inte helt när dessa försvinner helt. Men det verkar som BA kommer köra vidare efter 2020 med B747-400orna..

Eftersom frekvensen verkar viktigast till JFK, skulle jag tro att BA håller igång LHR-JFK med dessa trots att med denna konfiguration "bara" har totalt 275 stolar som är ganska lite för en B747-400. Med tanke på att dessa måste vara avskrivna och avbetalade, är det bara rörelsedrivande kostnader för resorna. Frågan är: vad händer om vi når Brent Crude på $150 igen?
 

Flying P

Medlem
Vet inte exakt hur det var tidigare men Lufthansa hade 98 stolar i C när de lanserade A380, nu är det 78-92.
B747-8 har 80-92 stolar i C.
B747-400 har 53-67 stolar i C när F plockats bort, eftersom nya stolen tar mer plats än den gamla så har antalet stolar i C minskat även pga det.

Lufthansa har ju sagt själva att de kommer använda B747-400 på rutter och/eller avgångar med lägre andel C/F resenärer, eller där lönsamhet i dessa kabiner är sämre. BKK är ett tydligt exempel. Ett annat är att de tex kommer ha två dagliga avgångar, en med B747-8 och en med B747-400 som exempelvis IAD.
 

Jonas C

Medlem
B747-400 har 53-67 stolar i C när F plockats bort, eftersom nya stolen tar mer plats än den gamla så har antalet stolar i C minskat även pga det.
Enligt Seatguru tycks vissa flygplan fortfarande ha de gamla Business stolarna trots att First kabinen är bortplockad. Dvs man har satt Business stolar på övervåningen.
 

Flying P

Medlem
Enligt Seatguru tycks vissa flygplan fortfarande ha de gamla Business stolarna trots att First kabinen är bortplockad. Dvs man har satt Business stolar på övervåningen.
Skulle inte lita på seatguru nu eftersom LH är mitt inne i ombyggnad.

Stämmer dock att C ska finnas på övervåningen. Dock har jag svårt att tro att de retrofittar övervåningen med gamla C, finns väl ingen logik i att behöva ta in på retrofit igen för att få dit nya C senare.
 
Toppen