Senaste nytt

Thai slutar flyga till USA och Rom

Goldfinger

Medlem
Så väldans otroligt inte kul! - Jag är bokad på denna den 31:a oktober och har inte hört ett smack från Thai!!!
Väldigt synd, har rest denna rutt med Thai flera gånger och det är en najs staggered C kabin på 777:an med bra privat utrymme ( samma som från ARN & CPH )
 

Flying P

Medlem
Så väldans otroligt inte kul! - Jag är bokad på denna den 31:a oktober och har inte hört ett smack från Thai!!!
Väldigt synd, har rest denna rutt med Thai flera gånger och det är en najs staggered C kabin på 777:an med bra privat utrymme ( samma som från ARN & CPH )
Flyger du hela sträckan? Läge för ombokning med SQ eller NH?
 

Senator

Moderator
En uppdatering av läget från Reuters:
Thai Airways to cut 1,401 jobs, suspend flights to U.S. | Reuters

Det känns som Malaysian och Thai Airways är de flygbolag som har kraftigast motvind mot konkurrenterna från ME3 på Europa, och har nu båda stora problem med verksamheten. Min helt amatörmässiga bedömning så beror det på:
1. Oflexibel kostnadsmassa
2. Mindre utrymme att ta ut premium priser för produkterna (jämfört med t.ex. Cathay och Singapore)
3. Mindre lojalitet från kundmassan, särskilt från premiumkunder
 

Voyageur

Medlem
En uppdatering av läget från Reuters:
Thai Airways to cut 1,401 jobs, suspend flights to U.S. | Reuters

Det känns som Malaysian och Thai Airways är de flygbolag som har kraftigast motvind mot konkurrenterna från ME3 på Europa, och har nu båda stora problem med verksamheten. Min helt amatörmässiga bedömning så beror det på:
1. Oflexibel kostnadsmassa
2. Mindre utrymme att ta ut premium priser för produkterna (jämfört med t.ex. Cathay och Singapore)
3. Mindre lojalitet från kundmassan, särskilt från premiumkunder


Rätt så fantastisk avslutning på artikeln, "Thai Airways still has 50 routes that are either loss-making or have low returns, the company said in a statement on Sunday." Skulle vara kul att se vilka dessa destinationer är och varför man väljer att fortsätta med dem.
 

Flying P

Medlem
Rätt så fantastisk avslutning på artikeln, "Thai Airways still has 50 routes that are either loss-making or have low returns, the company said in a statement on Sunday." Skulle vara kul att se vilka dessa destinationer är och varför man väljer att fortsätta med dem.
Alternativet att dra in dem kommer ju också innebära kostnader, omöjligt att säga hur men antagligen har de både personal och tjänsteleverantörer under kontrakt som ska ha betalt oavsett. Att dra in alla dessa linjer skulle antagligen sänka likviditeten.
 

Voyageur

Medlem
Antar att man kan se ett samband med de rutter med hög tillgänglighet i awards nära inpå och låg beläggning. Thai erbjuder frekvent mest award stolar i *A känns det som.
 
Toppen