Senaste nytt

Uppgraderad till Guld med en challenge

R

rstenelo

Guest
Fick precis ett mail där jag blev uppgraderad till Guld (är Silver med bara 15 nätter) med liknande villkor som HHonors - 3 månaders guld och möjlighet till förlängning till 28/2 2017 om jag har 6 stays innan 31/10.

Hur står sig Marriott Rewards mot HHonors? Ser att Guld hos Marriott ger loungeaccess redan som guld.

Frågan är om man ska satsa på HHonors eller Marriott Rewards...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Fick också detta erbjudande. Är Silver men bara 8 nätter i år, har varit Guld tdigare. Har också fått HHonors erbjudandet. Eftersom jag bor mest på deras billigare hotell, gäller båda kedjorna, har det ingen större betydelse vilket jag väljer. Eventuellt kan jag kanske få till 2*6 nätter men det är väl bättre att koncentrera sig på en. I mitt fall lutar det åt Marriott, känns som om de har fler hotell på de destinationer jag besöker.
 
R

rstenelo

Guest
Lutar åt samma, de konferenser jag är på i USA tenderar att vara på Marriott snarare än Hilton
 

henrik l

Medlem
Nu känner jag inte till Hilton, även om jag har kortet. Men är guld på Marriott, sedan 3-4 år tillbaka. När det gäller att förnya statusen har #JacobGbg varit inne på att de är lite generösare mot Européer. För två år sedan fick jag ett erbjudande om att förnya guld om jag bodde ytterligare X-nätter, vill minnas att jag hade 27-28 och jag skulle ha typ 10 till. Tror jag hamnade på dryga 40 då. Förra året hade jag ca 43-45 nätter. Fick ett brev där man konstaterade att jag inte riktigt nått målet, men fick nytt guld. En ytterligare fördel med Marriott är att man kan köpa tillbaka sin status för poäng. Är man rädd om sina poäng kan man alltid köpa de som behövs från Marriott. Är du guld kan du dessutom se till att få ett erbjudande som passar dig när de kommer med sin MegaBonus på vår och höst. Tack vare den brukar jag kunna ordna 50-60 000 miles/avios totalt hos BA och/eller AA:D
 
Toppen