Senaste nytt

Tips på lounger: Chicago, Vancouver och Miami (SAS/United Airlines)

Ska snart iväg på en långresa till staterna och Kanada och kommer ha ett par längre stopp på respektive flygplats i Chicago, Vancouver och Miami. Reser med SAS/United och jag undrar om ngn kan hjälpa mig med tips på lämpliga lounger att fördriva tid. Har försökt läsa runt på nätet men saknar värdefull input från ngn som varit där själv
 

agehall

Medlem
Din fråga är lite ospecifik. Först och främst, vad har du för status? Och för det andra, vilka faktiska flighter kommer du att resa med? Jag tror samtliga flygplatser har *A lounger, men frågan är om de finns i rätt terminaler.
 
Ska försöka gissa lite: man gör första leg med SAS till Terminal 5 på ORD, sen till YVR med UA(de är ensamma om att ha direktlinje) ifrån Terminal 1, vilket betyder faktiskt byte av terminal och ingen Diners lounge där. Så enda man har åtkomst till är United Red Carpet Club med *G eller One-time pass för $50.
Vill man spara pengar och kan hitt på ett USA address så använder man denna länk och betalar hela kalaset med ett Amex kort. Det blir totalt 12 lounge pass för knappa $33 om allt stämmer som det står där.
På väg från Vancouver till Miami kan man också få tillgång till loungen på samma sätt.
 
Tack för ipsen Jag har EBG och flyger ut med SAS till terminal 5 på ORD, där 7 härliga timmar väntar. Vidare mot YVR med UA från terminal 1. Det är främst här jag är intresserad av att hitta en rekommenderad lounge. Då jag inte tidigare varit i staterna skulle jag vilja ha er input på lämpligt val

Från vancouver är det resa med UA från terminal M. Från Miami från Terminal 2 med UA via chicago terminal 5 och Sas mot ARN
 

agehall

Medlem
Du kommer inte att ha speciellt mycket att välja på. Som Stewigriffin skriver, så har du UAs RCC på ORD när du ska till YVR. På YVR utgår jag från att AC har någon lounge. I MIA har jag ingen aning om vad som finns att tillgå, men jag gissar på en RCC där också. Vid hemresan har SAS en egen lounge, ganska nära gaten, på ORD.
 

sungtae

Medlem
RCC finns inte längre. De heter United Club efter mergern med CO. Det finns tre på T1 ORD, 2 på B-concourse i vardera ändan och 1 på C-concourse. Sedan tror jag det finns en i T2 också som var COs gamla. Hur som helst, om dom inte har gjort en fullständig refurbish efter samgåendet så är UA lounger inte så spännande alls. Jag skrev en kort beskrivning om UAs lounge i MSP. Den var naturligtvis mycket mindre än de på huben ORD, men utbudet var i stort sett detsamma.

http://www.businessclass.se/lounger/802-tillgang-till-united-rcc-lounger-pa-inrikesflygningar-i-usa.html#post4977
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Oscar Larsson!

Jag undrar om man som Star Alliance Gold har tillgång till inrikeslounge i USA när du flyger inrikes.
Kan man få det om man har internationellt flyg samma dag?
 

sungtae

Medlem
Jag undrar om man som Star Alliance Gold har tillgång till inrikeslounge i USA när du flyger inrikes.
Kan man få det om man har internationellt flyg samma dag?

Fick lära mig höstas (tror det var Jacob) att *G funkar med alla program utom Mileage Plus (United), även inrikes. Funkade smärtfritt för mig, ORD, MSP, SEA.

Står lite om det i länken jag postade ovan.
 
Du har bara tillgång till United Club via *G ifall du har ett internationellt flyg på samma biljett, samma dag. Sen kan det ju variera beroende på agent som vanligt... :)
 

sunkan

Medlem
Jag kom in i Uniteds lounge på EWR för inrikesflyg (till MIA) utan problem i höstas (är EBG och skulle flyga CO/UA). Hade ingen internationell flight samma dag. I Miami såg jag dock inte till någon lounge överhuvudtaget när jag skulle flyga tillbaka. Överhuvudtaget så var MIA en ganska tråkig flygplats!

Mvh

Christian
 
Toppen