Senaste nytt

Vilken lounge är bäst på Gardemoen?

Kansai

Medlem
Ska flyga ARN-OSL-TOS
(sas). Är bara EBS. Vilken lounge är bäst på OSL? Inrikes/utrikes/café lounge?
 

agehall

Medlem
Om du ska vidare inrikes så kommer du väl bara in i inrikesloungen? Finns det ens någon Café Lounge i Oslo?
 

Kansai

Medlem
Ja är det så att jag bara kommer in i inrikes? För på ARN kan man/kunde man i alla fall förut välja
 

agehall

Medlem
Det är korrekt. På Arlanda finns det två lounger i T5 som du kommer in i just nu. Du kommer nog tekniskt sett in i inrikesloungen på T4 också, men vem vill dit?

På Gardemoen kan du dock inte gå in och ut från utrikesdelen hursomhelst, så du kan inte besöka den loungen om du ska vidare inrikes.
 

trskial

Medlem
Trevligt att du ska till Tromsö, jag bor där på heltid sedan fyra år tillbaka.

Det finns ett sånt här "SAS Café lounge" på inrikes terminalen. Allra längst ner ligger den. Har tidigare skrivit om SAS Café lounge och jag tycker det är ett dåligt koncept men visst, dom som gillar det, det är kul :)

När jag reser från Tromsö och till Sverige då brukar jag besöka loungen som ligger på utrikes i Oslo. Tar trappen upp och sedan höger, inte rakt fram för om jag inte missminner mig är det där Qatar, British och Charter har sina passagerare.
 

olo

Medlem
Kan man gå till utrikes-loungen och sedan "land-side" för ny säkerhetskontroll och vidare mot inrikes?

Nja, är väl svaret. Allt hänger på vilken sida du landar på. Om du landar på "rätt" sida går det att från bryggan med ankomsgater att ta trappan ner till utrikesavgångshallen. När du sen vill gå utrikes --> inrikes, går du upp för samma trappa och sedan är det bara att följa skyltar för inrikesanslutning, den vanliga vägen.
 

agehall

Medlem
Nja, är väl svaret. Allt hänger på vilken sida du landar på. Om du landar på "rätt" sida går det att från bryggan med ankomsgater att ta trappan ner till utrikesavgångshallen. När du sen vill gå utrikes --> inrikes, går du upp för samma trappa och sedan är det bara att följa skyltar för inrikesanslutning, den vanliga vägen.

Man blir inte stoppad då? De är ju väldigt tydliga med att man inte kan gå tillbaka från utrikesdelen när man går in dit efter säkerhetskontrollen, så jag tycker det verkar lite konstigt ifall man bara kan springa ut den vägen...
 
Toppen