Senaste nytt

Uppgradering via poäng

Caecus

Ny medlem
Hej!

Jag ska till USA imorgon och hade ansökt om uppgradering men fick meddelandet "Unfortunately we are unable to accommodate your request of Confirmed Upgrade for this flight.". Som jag förstår så har jag fortfarande möjligheten att uppgradera (om möjligt) när jag checkar in på flygplatsen och har då följande frågor.

1. Ska jag komma sent eller tidigt till incheckningen? Om jag kommer tidigt så tänker jag mig att jag hinner före övriga i min situation, men om jag kommer sent så kanske det är folk som hade tänkt att komma (till business och plus) men som inte dyker upp av någon anledning.

2. Kan man be om uppgradering i incheckningsautomaterna eller måste man prata med någon över disk?

3. Jag hade nästintill räknat med denna uppgradering så blev lite besviken när jag inte fick den. Så en fråga, vet man hur prioriteringen kring detta funkar? Går Eurobonus före övriga Star Alliance? Prioriteras man även i EuroBonus-klass ( (P), D, G, S, B)? Eller är det slumpen som avgör?

4. Vad är chansen att jag får en Plus/Business om jag blivit nekad på 30-dagars förfrågan?

Mvh
C
 

agehall

Medlem
Du ska se till att vara tidigt på flygplatsen och vad jag vet behöver du prata med någon, så du måste gå till en disk. Jag har alltid löst detta vid incheckning.
Ang prioritering så är det bara Eurobonus som går att använda för standby upgrades och ojmr så skrevs det för inte så länge sedan att de ska prioritera i statusordning. Om det efterlevs eller inte vet jag inte.
Hur stor chansen är att du kan uppgradera är jättesvårt att gissa sig till. Det beror på så många faktorer.

Lärdomen här är tyvärr att aldrig förvänta sig en uppgradering - boka alltid den kabin du vill resa i så slipper du bli besviken.
 

tomle

Medlem
Om du reser från Arlanda så behöver du gå till Flight Mgmt desk som ligger vid gaterna efter passkontrollen. Där kan du be om uppgradering. De kan alltså inte göra detta vid check-in. Var där så tidigt som möjligt för att öka chanserna, first come - first serve.

Slutligen - agehalls budord #2: Boka den klass du vill resa i
 

teachme

Medlem
Om du reser från Arlanda så behöver du gå till Flight Mgmt desk som ligger vid gaterna efter passkontrollen. Där kan du be om uppgradering. De kan alltså inte göra detta vid check-in. Var där så tidigt som möjligt för att öka chanserna, first come - first serve.

Slutligen - agehalls budord #2: Boka den klass du vill resa i

Vid incheckning (bag drop) kan de lägga in en begäran om uppgradering, så var det åtminstone för mig när jag åkte till Chicago i höstas. Därefter gick jag till SAS servicedisk vid loungen och frågade om det fanns plats. Den trevliga herren där ringde ett samtal och sa sedan att jag kunde få uppgradera till Plus (Business var fullt) och hänvisade mig till disken i F-piren (efter passkontrollen). Jag tror att jag hade läst här på BC att det skulle gå bra att få uppgradering redan vid disken vid loungen så att man kunde gå en trappa upp och äta lite frukost, men tyvärr inte. Fick åtminstone uppgraderingen, så jag var nöjd!
 

Caecus

Ny medlem
Hej resan är nu avslutad och jag fick min uppgradering både tur å retur. Några kommentarer om fler har samma fråga.
1. Jag kunde inte uppgradera i incheckningen.

2. Jag bytte i Köpenhamn och kunde inte uppgradera redan på Arlanda utan var tvungen att göra det i Köpenhamn i gaten.

Tack!
 
Toppen