Senaste nytt

Vilket Hilton (el annat hotell), the Walk, Dubai

perhall

Medlem
Ska dra till Dubai i höst och har kollat in de båda hilton-hotellen på The Walk. De verkar ju ligga bredvid varandra med en bro emellan. The Walk verkar fräschare och dyrare men den privata stranden ligger vid Hilton Juremiah Beach... tips på vilket som är bäst?
Har en massa Hilton-poäng som jag tänkte bränna, därför helst Hilton..
Per
 

Magnus_K

Medlem
Hej Per,

Bifogar bilder.
The Walk är lägenheter och de andra ör hotell.
Lägenheter är ganska soft så man kan sköta sig själv men ändå nyttja faciliteterna.

Svarar gärna på fler frågor du har.
Bilderna en från stranden zoomar du in ser du Hilton loggan bredvid glashuset på taket och sedan andra är från baren på toppen.


Magnus
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 286
  • image.jpg
    image.jpg
    720,3 KB · Visningar: 259

maba

Medlem
Precis kommit hem efter en Dubaisväng där vi bl.a. bodde åtta nätter på Hilton Jumeirah Beach Resort. Dit kommer vi absolut att åka igen, uppgraderade två steg som HHGuld, trevligt hotell med bra rum och fantastisk personal. de flesta som bodde på Hilton walk kom över till vårt hotell för att bada i havet eller poolen, så deras egen betydligt mindre pool var ganska glest besökt. Jag skulle inte tveka mellan dessa hotell.
 

johhenrik

Medlem
Under min HHonors Diamond-tid så bodde jag mycket på Hilton Jumeriah. Det är många år sen, men jag trivdes alltid där. Man fick alltid schyssta uppgraderingar och bra förmåner. Har dock aldrig bott på poäng där, så jag vet inte hur det är då.
 

Magnus_K

Medlem
@maba,
Skillnaden är att Walk inte är ett hotell :)
Lägenhetshotell med alla faciliteter såsom strand osv, via vanliga Hilton hotellet.
Bor man i lägenhet kan man fortf få room service o allt det.
Helt enkelt det som passar ressällskapet bäst.
Bor i 9/10 fall på lägenhetshotell i Dubai.
Varför bo på 50kvm om man kan ha 250 kvm? :)
 

perhall

Medlem
Stort tack! Jag återkmmer säkert! Jo, märkte att minsta rummet är 50 kvm och största 540... och att det var orimilgt billigt med tanke på rumsstorleken. Ska fundera och återkommer!
Per
 
Jag har bott på Hilton Dubai Creek och ska göra det om två veckor igen. Ett trevligt affärshotell som ligger i området Deira med pool på taket :)
 

Magnus_K

Medlem
Tänk på att framför Hilton Juneriah är det mycket spring nuförtiden.
Takbaren är nice för en efrermiddagsdrink
 

GillBates

Medlem
Om det nu är mycket spring (byggnationen?) vid Jumeirah Beach. Vart skall man då bo om man vill ha beach access?
 
Toppen