Senaste nytt

Flygbiljetter på Blocket

Brandten

Medlem
Vet inte om någon här brukar köpa billiga biljetter på Blocket men hittade en som säljer businessclass till Hawaii för 14000kr inkl flyg till Köpenhamn. Billigaste med United som jag såg nu (på Kayak) var 32000kr.

Skulle jag få eurobonus poäng som motsvarar fullpris businessclass fast jag köper biljetter som överlåtes till mig?


Flygbiljett i business class till Hawaii | Stockholm
 

matte_ante

Medlem
1 juli lade han upp annonsen. Han kan nog gå ned i pris nu tre veckor senare.
Ingen aning om du får poäng, men varför skulle du inte få det tänker jag
 

Jonas C

Medlem
Är det säkert att han har bokat en fullt flexibel biljett? Annars hade han nog inte lagt ut den på blocket. Det är väl förmodligen ett namnbyte som skulle ske på biljetten då, och förmodligen är den bokad i P-klass under rean.
 

agehall

Medlem
Köpa flygbiljetter på blocket? Nja, skulle inte tro det. Som @Jonas C säger är det troligen en biljett bokad på rean som var och det är risk att den är bokad i en bokningsklass som ger uselt med poäng.

Varför skulle man köpa en biljett i andra hand av någon man inte känner? Det verkar rätt dumt tycker jag - mycket som kan gå fel om man säger så...
 

Jonas C

Medlem
Varför skulle man köpa en biljett i andra hand av någon man inte känner? Det verkar rätt dumt tycker jag - mycket som kan gå fel om man säger så..
Jo det låter lite risky, men å andra sidan borde det ju finnas prutmån på priset. 14000kr var samma pris som på rean, så man bör ju kunna förhandla ner det något. Namnbyten och dylikt är ju inte heller helt säkert om flygbolaget går med på, i synnerhet inte på ett amerikanskt flygbolag där de är extra kinkiga med namn och stavning.
 

agehall

Medlem
Jo, men vad spelar det för roll ifall priset är lågt ifall risken ändå är skyhög? Personen som säljer biljetten kommer ju att ha all info om bokningen, dvs det finns inget som hindrar denne från att sälja den igen, till en ny person...
 

matte_ante

Medlem
Jo, men vad spelar det för roll ifall priset är lågt ifall risken ändå är skyhög? Personen som säljer biljetten kommer ju att ha all info om bokningen, dvs det finns inget som hindrar denne från att sälja den igen, till en ny person...

Risken är väl inte skyhög, men den finns där. Och den går det ju att sätta ett pris på.
Världens sämsta scam, dels har man hans namn och troligtvis får han inte biljetten ens såld.
 

agehall

Medlem
Om det nu är en scam, vilket vi absolut inte vet ska påpekas, så har han säkert inte bokat i sitt eget namn...
 

Brandten

Medlem
Fast om person 1 överlåter till person 2 hos SAS eller resebyrå, då kan väl ändå inte person 1 överlåta till person 3 utan det måste väl vara person 2 som överlåter till person 3?
 
Toppen