Senaste nytt

SAS (handling) förstörde resväskan!

Brandten

Medlem
När jag idag plockade av min incheckade 19kg stora resväska ramlade ett av de fyra hjulen av. Vet inte vem som skötte handlingen men jag tog en kölapp hos SAS ankomstservice och fick komma fram till disken direkt.

Visade väskan. Han tog mina uppgifter. Gick och hämtade en helt ny (snyggare) väska. Jag skrev på pappret. Klart! Hela processen tog 3 minuter.

Otroligt imponerande service, vilket jag också påpekade till personalen som blev glad.

Utan att hänga ut andra flygbolag så flög jag med ett röd/blått/vitt bolag för något år sedan där väskan gick sönder. "Ojdå, jag beklagar" fick jag som svar den gången.

uploadfromtaptalk1437341158781.jpg

uploadfromtaptalk1437341140919.jpg
 

marbe166

Medlem
Imponerande. Jag hade samma problem för 6 år sedan, ankomst Arlanda efter flyg med Lufthansa YUL-MUC-ARN. Ett av fyra hjul fattades. De hade inte en ny väska i samma storlek med fyra hjul tillgänglig där och då, jag fick en ny väska hemskickad någon vecka senare. Jag fick ta tåget hem till Norrköping med den skadade väskan, vilket inte var ett stort problem då den kunde framföras m.h.a. bara två hjul. Det verkade dock som att hela processen med nya väskan hanterades (och betalades) av SAS, är det någon som vet hur avtal mellan flygbolag ser ut för sådana här situationer?
 

Crille81

Medlem
Hade också ett problem med ett hjul som trillat av min väska. Fick ett referensnummer, lagade väskan på Bagman i Malmö. Skickade kvitto till SAS och pengarna på kontot ganska omgående! Detta var på CPH!
 

fly4fun

Medlem
Min fru fick en Samsonite väska krossad under en SAS flygning. Även hon fick en ny i ankomstservice inom bara några minuter.
 
Blev av med hjul nånstans på sträckan SFO-CPH-ARN på min Samsonite Inova (största modellen). Gick till ankomstservice på ARN. Fick välja mellan att få en ny väska (noname, betydligt mindre) eller få en voucher för att gå till en Samsonite-butik/verkstad i Kungsholmen. Valde det sista alternativet. Ringde dem och de såg till att ta hem reservhjulet så att jag bara kunde åka dit å göra ett smidigt hjulbyte. Helt klart nöjd med servicen.
 
Min erfarenhet av SAS ankomstservice är detsamma, de är riktigt duktiga. Blev tvungen att checka in mitt handbagage på BGO-ARN och det kom fram med ett litet intryckt hörn. Frågade om reparation, men svaret var "jag går och hämtar dig en ny Samsonite istället". De är riktgt proffsiga att ha att göra med :)
 

pep

Medlem
Har haft lignende gode oplevelser i CPH. SAS bagage service leverer varen! Har fået ny kuffert 3 gange de sidste 25 år. Desuden, af de kufferter som kasseres, har jeg spurgt om jeg kunne få en af de pæneste - og har fået 2-3 gange "ødelagte" kufferter af høj klasse som jeg med glæde har annekteret. Typisk fra amerikanske cruise turister eller fra forfængelige svenskere... :cool:

I andre lande har jeg claimet men man får peanuts og aldrig/sjældent en ny kuffert for en beskadiget...end ikke 5 stjernede airlines som QR eller CX kan levere på dette område. Her er TK bedre....men SAS er bedst!
 

Unicornone

Medlem
Har fått tre väskor demolerade vid SAS-flyg, alltid på hemresa som gått via CPH... Inga problem alls med utbyte av väska. Vet iof inte vad som händer när man har en dyrare väska som inte kan ersättas med deras standardväskor.

När jag fick en väska spräckt hörn till hörn vid en Qatarflygning så var hanteringen allt annan än 5-stjärnig. De gjorde värdenerskrivning med tanke på att väskan var tre år så jag skulle få 40% (har jag för mig) av nyvärdet. Slutade med att jag bad dem fara o flyga. Dessutom tvingade de mig till en väskbutik som inte fanns på hemorten där väskan skulle lämnas in för bedömning. Hanteringstiden var runt 6 veckor.
 
Toppen