Senaste nytt

SPG är super - eller hade jag bara tur?

M

Monkey_Class

Guest
Efter 14 dagar i Florida och 8 olika SPG hotell så kan jag konstatera att min Platinum status gav verkligen utdelning. Fick sviter av olika storlekar beroende på vad de hade ledigt på alla 8 hotellen. Fick alltid olika perks (och ibland lika) - allt från fri frukost till massage (för hela familjen).
Alltid complementary valet parking, high speed internet (ingår iofs alltid som Platinum), fri rumsbar och tvätt/pressning av 2 plagg per person.
Jag blev hjärtligt välkommen på alla ställena där Westin Coral Gables var de som var mest hjärtliga.

Kanske det beror på att det är lågsäsong nu men konkluderat så - allt var superduper. Tänk om Star Alliance kunde värna om sina "diamanter" på samma sätt.
 

nilsson

Medlem
Det beror ju lite på vilken av kedjorna man bor på. Hos Aloft blir det inte så mycket status recognition. Men annars så är det oftast väldigt bra service när man passerat Platinum-strecket.
 
M

Monkey_Class

Guest
Vi bodde på Westin, Sheraton och Le meridien. Westin var de som stack ut mest med superservice och många perks.
 

rvarttinen

Medlem
Vi bodde på Westin, Sheraton och Le meridien. Westin var de som stack ut mest med superservice och många perks.
Westin i USA är oftast väldigt bra, enligt min erfarenhet. I Europa är de lite lyxigare, men uppgradering tycks vanligare i USA.
På W har jag så gott som alltid blivit uppgraderad till ett bättre rum ... dessutom är det kul att bo på ett W.
 
Kanske det beror på att det är lågsäsong nu men konkluderat så - allt var superduper. Tänk om Star Alliance kunde värna om sina "diamanter" på samma sätt.
Det er mit indtryk at SPG er gode til at tage hånd om deres elite-medlemmer. Men lad nu være med at sammenligne fly og hoteller, de er grundlæggende meget forskellige og "Diamant" er ikke noget Star Alliance niveau.
 

nota bene

Medlem
Min erfarenhet är att bara som statuslös medlem blir man ofta uppgraderad en klass, eller till bättre utsikt. Som guld är det bättre, och som platinum låter din upplevelse som förväntat!

SPG är duktiga på att erkänna status, och även på lägre nivåer har den ett värde.
 

Valley

Medlem
Just nu väldigt tillfreds med SPG.
Bokningen jag just gjorde slutade med en uppgradering till en Svit.
 

nota bene

Medlem
Som sagt, SPG är en av de bättre hotellkedjorna att erkänna status i form av uppgraderingar och förmåner.

Jag har snart säkrat guld i år igen, och kanske kommer upp till Platinum på nights lite beroende på hur många nätter jag ska vara i HK under hösten.
 
S

SPG1

Guest
Om du är "nära" platinum så kan du alltid betala kollegernas rum (om de är med) så får du nätterna :)

Själv är jag på väg till SPG i Athen och på Rhodos - de har redan mailat 2 ggr för att berätta om rummet jag kommer att få :) På Rhodos blir det Aegean suite vilket familjen gillar :)
FFa när de vet att den är helt fri dvs betalad med poäng - nu har jag bara typ 200 k kvar :)
 
S

SPG1

Guest
Som sagt, SPG är en av de bättre hotellkedjorna att erkänna status i form av uppgraderingar och förmåner.

Jag har snart säkrat guld i år igen, och kanske kommer upp till Platinum på nights lite beroende på hur många nätter jag ska vara i HK under hösten.

Hur många år har du haft guld? Å hur många nätter har du totalt? Tänk på att 250 nätter och 5 år ger lifetime gold och 500 nätter och 10 år platinum ger lifetime platinum.
 
Toppen