Senaste nytt

Flyg till Nairobi

rvarttinen

Medlem
Betyder det inte att det blir 2 stop per riktning om det är en Etihad Airways fare från Stockholm?
Kan mycket möjligt vara så - stängde precis ned webbläsaren och Ita Matrix i och med att jag ska till å' lämna kontoret. Kan kolla ånyo när jag kommit hem. Såg intressant ut!

Edit: var tvungen att kolla igen; SEK 4931 med 'Etihad', dvs Air Serbia till Belgrad, vidare till AUH och byte till NBO.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Kan mycket möjligt vara så - stängde precis ned webbläsaren och Ita Matrix i och med att jag ska till å' lämna kontoret. Kan kolla ånyo när jag kommit hem. Såg intressant ut!
Billigaste Etihad Airways biljetterna har byte både i Berlin och i Abu Dhabi i båda riktningar.
Man kan också välja byte i Amsterdam, Frankfurt, Paris, London i Europa men det blir något dyrare.
 
Flyger man på tisdagar går det att komma ner ytterligare några hundra, samt flyga med Star Alliance. Flygtiderna är inte så dumma heller - ca 14 timmar båda vägarna.
 

Flying P

Medlem
Turkish har ekonomi för ca 6500 SEK och business för ca 17500 SEK 21-25 september. Borde vara ett rimligt alternativ om man är lagd åt samma håll som @Jonas C. ;)

Turkish har ekonomi för ca 5000 SEK och business för ca 15900 SEK 7-11 september.

Den stora nackdelen är att Turkish inte kör med widebody till Nairobi.
 

Senator

Moderator
Däremot kör väl Turkish med specialkonfig på B737-900ER på den rutten som ser helt ok ut i business så länge det är en dagsresa...
 

Jonas C

Medlem
@Jonas C åker sen dock självmant tror jag. ;)
Efter att ha genomlidit en 10 timmars nattflygning ADD-ARN på Ethiopians 737-800 med reclinerstolar, så skulle jag nog inte vilja gå igenom samma upplevelse igen. Turkish Airlines är tyvärr som sämst på rutter till Afrika (och andra udda länder) så jag hade nog avstått ;)
 

ARNBER

Medlem
Hej!! Tack så jättemycket för alla tips! Med @Jonas C erfarenheter i åtanke vill jag gärna slippa nattflyget i economy med Turkish eller Ehtiopian. Nu har planen ändrats igen. Lösning 1) från Berlin den 28 september - tillbaka till Stockholm den första oktober, eller lösning 2) t/r Stockholm - Nairobi den 3 till 7 oktober. Verkar finnas än kanska billigt flyg med SWISS i business dit och economy tillbaka mellan den 3 och 7 oktober. Ska boka på tisdag.
 
Toppen