Senaste nytt

Flyg till Miami (Avios, Resebyrå eller boka själv)

ARN-MIA

Medlem
Hej!

Jag är sent ute nu, men står inför tre val där jag behöver er hjälp.

Alternativ 1: Jag har en 2-4-1 med BA och Avios som kan ta oss till Miami, men det finns just nu inte ens bonusbiljetter till NYC. Så ett alternativ är att jag inväntar fler platser och sen sätter ihop en kreativ rutt. Är beredd att köpa flygbiljetter med ex. Jetblue för att kunna connecta Miami till NYC eller annan ort där det troligtvis öpnnar upp sig bonusplatser.

Alternativ 2 kombinerat med 1: För att inte riskera att bli utan biljetter bokar jag hos Ticket flyg SAS till NYC och sen American till Miami, och köper deras försäkring avboka utan anledning. Detta skulle kosta mig 22.000 kr och sen 1200 kr per person om jag avbokar. Ingen erfarenhet utav deras försäkring - någon annan?

Alternativ 3: Är att jag bara glömmer bonusbiljetter och köper flyg utan försäkring och just stick with it, men jag hittar inte några bra flighter i premium eller business för mitt tak är 30.000 kr för familjen.

  • Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm
  • Var är din destination?
    Miami med omnejd
  • När vill/behöver du resa ut?
    31 juli
  • När vill/behöver du komma hem?
    Vara hemma senast 15 augusti
  • Hur länge vill du vara borta?
    14 dagar
  • Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna och 1 barn (1 år)
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Sent ute så då kan man inte vara allt för picky, men United, US och Delta går bort om de inte håller samma standard som Sas till USA?
  • Vad är din budget?
    Totalt 30.000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Resklass
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej
 

agehall

Medlem
Det kan mycket väl dyka upp awardbiljetter, MEN... räkna inte med det.

Hur hade du tänkt dig med Ticket!? Jag hittar inga villkor hos dem som säger att man kan få avboka utan anledning ifall man köper deras reseförsäkring. Har du en länk till villkoren du har hittat?

Om du verkligen vill iväg, så är det läge att köpa biljetter. Tror dock du får rikta in dig på ekonomi, för du är för sent ute för att få några bra deals i business. Möjligen kan SAS ha economy extra till NYC kvar till vettiga priser, men jag misstänker att de är slutsålda. Enligt ITA Matrix ska det dock finnas biljetter som kostar strax under 30k för hela familjen.

Tyvärr är det dock inte så mycket man kan göra när du bokar biljetter så här sent under högsässong.
 

ARN-MIA

Medlem
Tack @agehall

Hoppas givetvis på award och är inne på American och söker 4 gånger om dagen. Finns det något bättre sätt? Har aldrig förstått mig på kartan som finns på BA om man har någon nytta utav den? :)

Ticket har diskuterats här och villkoren finner man här.

Sitter i telefonkö till Ticket nu och ska se vad de kan pussla ihop för ett alternativ och så får jag ytterliggare 24 timmar på mig att fundera.
 

agehall

Medlem
Kartan hos BA är lite sissodär. Den är rätt buggig. Sök direkt till olika destinationer istället och titta på månadsöversikten för att se när det finns plats.

Problemet är att du ska ha två platser med kort varsel - det lär inte bli lätt.
 

Homer

Medlem
Hej!
Jag är sent ute nu, men står inför tre val där jag behöver er hjälp.
Alternativ 1: Jag har en 2-4-1 med BA och Avios som kan ta oss till Miami, men det finns just nu inte ens bonusbiljetter till NYC. Så ett alternativ är att jag inväntar fler platser och sen sätter ihop en kreativ rutt. Är beredd att köpa flygbiljetter med ex. Jetblue för att kunna connecta Miami till NYC eller annan ort där det troligtvis öpnnar upp sig bonusplatser.
Finns platser till Boston den 31:a

Boston.jpg
 

ARN-MIA

Medlem
Tack @Homer

Den fanns inte igår kväll när jag kollade. Hittade även hem nu också.

Om jag vill ändra en awardbiljett efter bokning vad ska jag tänka på då, avgifter och restriktioner?
 
Toppen