Senaste nytt

Ansöka om uppgradering i förväg (förutom OptionTown) - inte längre möjligt?

skydiver

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag flög SAS long-haul, men DÅ kunde man antingen köra med OptionTown (för pengar) (något jag aldrig testat), ansöka om uppgradering för poäng på webben i förväg (och få bekräftelse på om det gått igenom typ 1-2 dygn innan (minns inte exakt)), eller ansöka om uppgradering för poäng vid incheckning eller gate. (De två sistnämda har jag utnyttjat)
Möjligheten att göra det för poäng på webben var tämligen nytt då jag gjorde det sist.

Men nu finner jag till min förvåning inte detta alternativ. (eller är jag dålig på att leta?)
Jag har sökt på forumet, men det är en del länkar som inte funkar vilket får mig att misstänka att SAS kanske trots allt gjort om?
Däremot har jag fått ett mail från SAS kring just detta med uppgradering, men det länkar bara till OptionTown vad jag kan se.

Är det så att SAS tagit bort ett av tre tidigare alternativ? Har detta nämnts i forum eller nyheter här på businessclass.se?

Tacksam för klargörande.
 

Holloman

Medlem
De är duktiga på att gömma saker. Tjäna poäng på Zalando mfl har de också gömt riktigt bra. Mella vajre gång jag handlat där eller någon av de andra partnerna så glömmer jag var länken finns och får leta ett bra tag.
 
Toppen