Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Sitter på tåget påväg mot Arlanda (1 klass, såklart bokat med SJ:s sommarkampanj) förväntansfull inför detta lite galna upplägg - en halvt milage run mot EBG - med början imorgon söndag och två veckor framåt.

SWISS i Business class (bokningsklass P till bra pris) till Beijing och raka motsatsen - SAS, UNITED och Lufthansa i ecenomy till Bogota samt Avianca till Armenia inom Colombia. Swiss bokad enligt regelboken. Bogota-delen bokad helt emot regelboken, codeshare och via resebyrå. Men för priset 2540 kr så får det gå som det går... Resorna först hittade mha flygresor.se:s bevakningstjänst. Inrikesresan med Avianca bokad med Google Flights.

Söndag 19 juli
Arlanda-Zurich LX1249 plats 2D
Zurich-Peking LX196 plats 11K

Onsdag 22 juli
Peking-Zurich LX197 plats 11K
Zurich-Arlanda LX1250 plats 2D

Torsdag 23 juli
Arlanda-Oslo SK483
Oslo-Newark UA39
Newark-Bogota UA1068

Måndag 27 juli
Bogota-Armenia AV9847 (PlusUpgrade budat)

Onsdag 29 juli
Armenia-Bogota AV9842

Torsdag 30 juli
Bogota-Houston UA1006
Houston-München UA104

Fredag 31 juli
München-Stockholm UA9158 (Lufthansa)

Tänkte rapportera om flyg, hotell och andra spännande aktiviteter längs vägen med inlägg här nedanför. Häng gärna på och kommentera! (Ska försöka styra bildstorlekarna så gott jag kan.)
 
Nån som har fattat vad grejen är med 1 klass på SJ:s dubbeldäckare? Inte bredare säten och ingen service som ingår.

611501574a5d0f2e79c55e7972fdf056.jpg


69c66afd59b31f89aa0147ee607d0eb4.jpg
 

bnr

Medlem
Ska bli intressant att läsa!

Vad säger du om att hänga lite på ARN och ZRH imorgon?
Flyger också LX1249.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Thornado

Medlem
Söndag 19 juli
Arlanda-Zurich LX1249 plats 2D
Zurich-Peking LX196 plats 11K

Onsdag 22 juli
Peking-Zurich LX197 plats 11K
Zurich-Arlanda LX1250 plats 2D

Du har säkert redan tänkt på det, men för att undvika tråkiga överraskningar så måste jag ändå fråga om du har fixat visum till Kina? I Peking kan man ju få 72h visumfri vistelse, *men* det gäller bara (så vitt jag har förstått) om du har XXX-PEK-YYY, dvs om du lämnar Kina till en annan flygplats än den du kom från, så ZRH-PEK-ZRH möjliggör inte visumfri vistelse.
 
Du har säkert redan tänkt på det, men för att undvika tråkiga överraskningar så måste jag ändå fråga om du har fixat visum till Kina? I Peking kan man ju få 72h visumfri vistelse, *men* det gäller bara (så vitt jag har förstått) om du har XXX-PEK-YYY, dvs om du lämnar Kina till en annan flygplats än den du kom från, så ZRH-PEK-ZRH möjliggör inte visumfri vistelse.
Yes, har ett riktigt Visum i passet med mig nu (kostade ca 900 kr) men från början när jag bokade så gjorde jag just den tankevurpan som du beskriver - där av bara 2 dagar i Peking. Men jag tror att det räcker för mig ändå, en dag i city och en dag för besök vid Great Wall.
 

bnr

Medlem
Visst, vilken plats sitter du på? Tänkte glida över från hotellet ganska sent och skippa loungen imornbitti.
Sitter tyvärr inte i C utan en bit bak på 11C. Två statuslösa som resesällskap. Tänkte sätta mig + sällskap i pop-upen på ARN en stund.
Om du har annan *G idag så kanske du kan gästa in på ZRH? :)
 
Toppen