Senaste nytt

Frågor som ny ebd

Fixter

Medlem
Frågor som nybliven EBD.

Har precis blivit EBD och min period går ut nu sista 31/7 , kan jag då ge bort ett EBG denna period nu och ett som startar nu i augusti? Tjejen har nytta av ett EBG och likaså min far... Samt vad gäller för goodiebagen ,samma där?

Kvalificerings perioden går alltså ut nu 31/7 och startar om 1/8. Jag fick EBD idag
 

Jones

Medlem
kan jag då ge bort ett EBG denna period nu och ett som startar nu i augusti?
Enda hindret är om du under innevarande period redan delat ut ett silverkort, dvs utnyttjat förmånen som EBG. Har förstått det som att då kan det bli lite trubbel. En del verkar ha lyckats med att "dra tillbaka" det utdelade silverkortet och en del inte.
 

johhenrik

Medlem
Enda hindret är om du under innevarande period redan delat ut ett silverkort, dvs utnyttjat förmånen som EBG. Har förstått det som att då kan det bli lite trubbel. En del verkar ha lyckats med att "dra tillbaka" det utdelade silverkortet och en del inte.
Jag har aldrig hört talas om att någon kunnat dra tillbaka silverkortet, däremot har många berättat de kunnat ge ett guldkort också efter att de ringt upp Eurobonus.
 

DrKlas

Medlem
Om de två mottagarna har olika kvalificeringsperioder så tänk på att det är fördelaktigt att få kortet i början av sin period. Ge alltså bort dem i rätt ordning.
 
Toppen