Senaste nytt

Nordic Choice tar över fyra hotell i Göteborg och Borås

BusinessClass

Redaktör
Nordic Choice Hotels har varit på shoppingrunda i Västsverige och kommer under året ta över fyra hotell i regionen - tre i Borås och ett i centrala Göteborg. Hotellen ägs av Svenska Stadshotell AB och drivs idag av First Hotels, Best Western och Comfort Hotel. I Borås är det nuvarande First Hotel Grand, Best Western…
 

olo

Medlem
Det står nu klart att First Hotel Grand kommer att bli: Quality Hotel Grand. First Hotel Grand och Best Western Hotel Borås kommer att drivas under nuvarande kedjor fram till den 31 december. 1 januari kommer hotellen att ingå i Nordic Choice Hotels under sina nya namn.
Källa: Gold-kundtjänsten.

Vad Best Western Hotel Borås blir är ännu inte klart, men med ett Comfort och ett Quality i samma stad, borde det bli något annat..?

Att "Grand hotel" blir ett Quality och inte Clarion förvånar mig, trots att jag inte har varit där. Men det hotellet kanske inte har tillräckligt hög nivå alternativ så har de ett tydligt konferensfokus där. Någon som vet?
 

DrKlas

Medlem
Att "Grand hotel" blir ett Quality och inte Clarion förvånar mig, trots att jag inte har varit där. Men det hotellet kanske inte har tillräckligt hög nivå alternativ så har de ett tydligt konferensfokus där. Någon som vet?

Om konferensfokus är ett skäl så skulle jag tro att det beror på det. Kommer åtminstone inte på någon annan orsak, men då det är drygt tre år sedan jag senast var där på konferens kan jag ju ha glömt bort det. Det enda negativa jag kommer ihåg är extremt dåligt wifi.
 
Toppen