Senaste nytt

Hilton Bangkok

flmartin

Medlem
Ska för första gången till Bangkok. Är det något Hilton-hotell som är bäst med tanke på läge, sightseeing mm.
Hur är Conrad? Funkar det om man är en barnfamilj som reser? Priserna just nu är i stort sätt det samma mellan alla tre. Är HHG.
Tacksam för svar.
 

Per N

Medlem
Hur länge ska ni vara i Bangkok? Det på Sukhumvit ligger ganska strategiskt till med kort promenad till Skytrain och det finns gott om restauranger, shopping och annat på gångavstånd. Välj bort floden om det är första gången i Bangkok. Blir nog lite för mycket transporterande då.
 

Ozz

Medlem
Conrad alla dar i veckan, vi har bott där ett antal gånger och återvänder alltid när vi är i BKK.
Vi har alltid blivit uppgraderade till exec, är HHD. Bra lounge och som HHG är uppgraderingen (nästan) garanterad.

Millenium har vi testat en gång och det var också bra, men Conrad får våra slantar.
 

agehall

Medlem
Jag vet att det finns ytterligare en tråd där Millenium vs Conrad diskuteras ganska ingående, men jag hittar den inte nu. :/ Den handlade inte specifikt om hotell, utan mer om att resa till Bangkok.
 

Sakoz

Medlem
Även om Millenium har ok frukost i loungen högst upp och den härliga balkongen så är mina reflexioner att Conrads frukost dels är mycket bättre och att dom tar bättre hand om barnfamiljer. Har noterat att det direkt kommit någon extra från personalen bara för att allt ska fungera. Det är lite mer engagemang på Conrad.
 

chazzie

Medlem
Jag noterar ofta att frukost kommer upp som en tungt viktad del i valet av hotell, är det bara jag som känner att frukost lika gärna kan vara exkluderat? Nu pratar jag ferieresor, på yrkesförrättningar vill jag så klart ha något att börja dagen med.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kricka

Medlem
Jag vill gärna bo på hotell med bra frukost (som t.ex. Hilton) både vid
semester- och tjänsteresor. Skippar kanske lunchen men en dag utan
frukost brukar aldrig bli en bra dag.. Vi är dock alla olika när det gäller
bl.a. frukost.
 

EBGGOT

Medlem
CONRAD är ett bättre hotell MEN riverside och utomhus loungen på Millenium gör att detta väger över till den sist nämnda.

Även om Millennium har sämre/mindre pool så har den iallafall inget som skuggar vilket gör att man kan nyttja den på ett annat sätt. Sen tycker jag även det är bra med en utomhus resturang när man är i BKK och det har bara Millenium av det två. Bor man på conrad får man vara inne eller åka någon annanstans fall man skall äta ute! Bor man på Millenium har alla hotel kring riverside trevliga matställen som man tar en trevlig båt tur over till ... (Oriental, Shangri-La, Sheraton etc)
 
Toppen