Senaste nytt

Vilka ryska flygplan Aeroflot använder

DHXSTHLM

Medlem
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)
 
A

Aurora

Guest
Skulle ha åkt med SK998 från Shanghai - Köpenhamn i Lördags, och som ni påpekar var det ju tyfon (ganska illa) i Shanghai och blev lite överraskad av att jag kvällen innan blev ombokad på Aeroflot via Moskva!

Det var cirka 100 inställda flyg i PVG och det enda flyget som lyfte var just mitt Aeroflot flyg (som jag hade tur nog att komma med). När jag frågade vid checkin disken hur det kommer sig att det enbart var Aeroflot som lyfte fick jag svaret: "Russian airplane, good quality".

=)

Vedkommende på gaten burde jo få seg en virkelighets-oppdatering siden Aeroflot flyr Fransk/Tyske Airbus, og til og med har et par amerikanske flygplan...
 

palmen

Moderator
Jag funderade också på vilka ryska plan Aeroflot egentligen använder...

Det er ingen russiske flygplan igjen i flåta, jeg mener de pensjonerte den siste Ilyushin 96 i fjor.

Aeroflot flyger väl fortfarande sina Sukhoi Superjet 100?

Som redan påtalats så har de fortfarande ryska plan i flottan, Sukhoi Superjet 100.
Nu används ju inte dessa på longhaul till Shanghai, men ryska flygplan finns i flottan i alla fall.
 
Toppen