Senaste nytt

Ny begränsning på antal lounge-gäster som EuroBonus Gold?

bnr

Medlem
Hej,

Läste detta i Scandinavian Traveler idag, vad menas egentligen? Felskrivning?
Eller ska man ändra på hur Gold kan gästa in i SAS-lounger?
Idag kan väl EuroBonus Gold ta med antingen familj (max 4 personer) eller en gäst?

image.jpg
 

Stefan62

Medlem
Obekräftat har jag hört från SAS-personal att den förmånen ska flyttas upp till att gälla endast Diamond-medlemmar.

Det diskuteras även om Gold-medlemmar fortsättningsvis ska få ta med endast en gäst - oavsett om det är familj eller ej, men då endast till SAS business-lounger. (Dvs ej Gold-lounger eller Star-lounger.)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Ebg

SNIFF

Medlem
Obekräftat har jag hört från SAS-personal att den förmånen ska flyttas upp till att gälla endast Diamond-medlemmar.

Det diskuteras även om Gold-medlemmar fortsättningsvis ska få ta med endast en gäst - oavsett om det är familj eller ej, men då endast till SAS business-lounger. (Dvs ej Gold-lounger eller Star-lounger.)

Voj voj... lär i så fall bli enda *G som inte kommer inte i andra *G-lounger? Det innebär väl att EBG i stort sett får en *S-logotyp?
 

jth

Medlem
Obekräftat har jag hört från SAS-personal att den förmånen ska flyttas upp till att gälla endast Diamond-medlemmar.

Det diskuteras även om Gold-medlemmar fortsättningsvis ska få ta med endast en gäst - oavsett om det är familj eller ej, men då endast till SAS business-lounger. (Dvs ej Gold-lounger eller Star-lounger.)

Att man som EBG inte kan ta med halva släkten in kan man ju acceptera. Men om de ska ta bort gästförmånen helt till Gold-loungerna, då börjar det gå för långt.
Då kan ju SAS nästan sätta *G-loggan på diamondkortet bara och degradera EBG till *S.
 

dino_81

Medlem
Det diskuteras även om Gold-medlemmar fortsättningsvis ska få ta med endast en gäst - oavsett om det är familj eller ej, men då endast till SAS business-lounger. (Dvs ej Gold-lounger eller Star-lounger.)

Är det möjligt för ett enskilt bolag att göra avsteg från officiella *G-förmåner? Dvs. att kunna ta med en gäst in i loungen som är till för *G-innehavare?

Finns det något bolag inom alliansen som har gjort liknande avsteg vad gäller just loungebesök?

(Och nu tänker jag inte på tidigare diskussioner kring undantag vid ex. att göra Senatorlounger dedikerade endast för Senatorer)
 
S

SPG1

Guest
Ta bort familj tycker jag är helt OK men att ta bort en person är fel. Vad de borde jobba på är att som Diamond få ta in familj hos andra *A.
 

lowflyer

Medlem
Hela diskussionen känns bizarr. Först läser man om det nya syndromet med "EBS-familjer" och sen detta.
Aja, än så länge bara ett rykte! Men oehört intressant att följa klart. Undrar hur dom skall knåpa ihop allt detta?
Personligen hade jag uppskattat ett antal vouchers, gärna personliga för att slippa kohandel, som gäller för loungebesök som man kan använda när man själv tycker det är läge. Efter det köper jag konceptet med endast en gäst för EBG!

Läge att döpa om Gould-lounge då också kanske? "EBD-syndrom-lounge"? :D
 
  • Gilla
Reactions: jth

Chrille

Medlem
Jag tycker det ser ut som en ren felskrivning. Annars ett väldigt märkligt sätt att kommunicera en planerad förändring. :oops:
 
Toppen