Senaste nytt

Vilken lounge kan/bör jag välja i Wien utan status inlagt i boarding passet?

Jag ska snart flyga Köpenhamn - Addis Abeba tur-och-retur med Austrian/Ethiopian med mellanlandning i Wien. Jag reser i ekonomiklass och jag har Eurobonus Guldkort och Priority Pass. Eftersom jag vill kreditera utresan till Aegean och hemresan till SAS vill jag inte lägga in något frequent flyer-nummer i bokningen utan jag vill efterregistrera poängen istället. Kommer jag ändå kunna komma in i Star Alliance-loungerna i Wien eller får jag nöja mig med Priority Pass-loungerna? Både Austrian och Ethiopian använder tydligen check-in 3 och där finns 2 stycken Priority Pass-lounger, nämligen Sky Lounge (Schengen) och Sky Lounge (Non-Schengen). Enligt Browse and find airport lounges - Star Alliance får jag tillgång till 2 st Austrian Business lounger och 2 st Austrian Senator lounger. Vilka lounger rekommenderar ni att jag väljer på utresan respektive hemresan?
 
Last edited:

Jacob

Medlem
De ska kunna släppa in dig genom att scanna boardingkortet och dra guldkortet manuellt.

Wiens Star Alliance-terminal består av två våningar, en för Schengen och en för non-Schengen, där Austrian har business/Senator/Hon Circle-lounger och Priority Pass har Sky Lounge. De är i princip identiska så du går bara till de lounger som är relevanta dit du ska (non-Schengen till Addis och Schengen till Köpenhamn).

Hur loungerna ser ut kan du se här:
Flygplatslounge: Austrian Airlines Senator Lounge, Wien (VIE) F-piren (Schengen) - BusinessClass.se
Flygplatslounge: Sky Lounge, Wien Schwechat (Schengen) - BusinessClass.se

Austrians Senatorlounge är väl lite bättre än Sky Lounge vad jag minns, även om den sistnämnda fungerar helt OK den också.
 

agehall

Medlem
Du borde komma in i Senator-loungerna, som är de du vill använda. Tror inte det är någon enorm skillnad på dessa två, så ta den som är närmast, typ.
 
Toppen