Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej

Skulle vilja ha tips på bra och riktigt bra resturanger ( som det finns tusentals av ) i NY

Även också tips på hur man bäst tar sig mellan flygplatsen Newark och downtown och frugan efterlyser givetvis bra shopping ( suck vad har jag gett mig in på :rolleyes: )

Samt hotel tips :)
 

agehall

Medlem
Hinner tyvärr inte leta upp rätt trådar åt dig just nu, men lite pointers:

Mat: Vi hade en tråd straxt innan jul där detta diskuterades. Jag hittade en fin lista på bra krogar som jag postade där.

Transport: Det enklaste imho, är att boka en limo. Då vet du att du har en bil som har plats för dig och ditt bagage etc. Inte billigaste, men det funkar.

Shopping: Tja, överallt är väl bra shopping i US.. :) Detta diskuterades också i en tråd strax innan jul som bör innehålla en hel del matnyttigt.

Hotell: Vi trivdes mycket bra på Hampton Inn 35th st. Inget lyxhotell, men det låg väldigt bra till..
 

Hamilton

Ny medlem
Mat: Beauty & Essex, helt fantastisk restaurang som kör fusion tapas, smårätter från hela världen i Gourmetkvalitet, behöver bokas minst en månad innan.

Annars kan jag rekommendera Zagat, ypperliga bedömningar av i princip samtliga restauranger i NY, alla restauranger med betyg över 24 är väl värda ett besök.

Boende: Vad gäller boende så använder jag i princip enbart Jetsetter - The world när jag bor i New York (ca 2 ggr/år). De har varje vecka ett nytt erbjudande på hotell och samtliga är fantastiska 30-40% rabatt på riktiga superhotell t.ex. The Standard (Flash Sale har alltid bästa pris). Personligen gillar jag hotell i Lower east side, West village samt meatpacking district.

Transfer: Rekommenderar återigen jetsetter, där kan du nu boka limousine från EWR till Downtown för 39$ vilket inkluderar skatt och gratuity. (7 dagar till)
 

Alx

Medlem
Jag kan varmt rekommendera trerätters lunch på Le Bernardin, eller middag också för den delen. Helt klart den bästa av stans 3-stjärniga Guide Michelin restauranger. Tätt följt av Daniels som också är riktigt bra! Eleven Madison Park kan man dock hoppa över. De har en väldigt varierande servicenivå. Det känns som att de riskerar att tappa en eller två stjärnor om de fortsätter att missa detaljerna...

Hotell beror alldeles på vad man vill ha, det finns verkligen ALLT från riktiga lopp hotell till lyx...

Shoppingen är bra nästan överallt på Manhattan.
 

agehall

Medlem
Jag tycker faktiskt vi borde ha en forumdel för "Destinationer" med stickys för tex NYC och andra stora destinationer. Därifrån kan vi länka till specifika trådar och hålla annan info uppdaterad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen