Senaste nytt

Förslag på resmål 3-4 dgr kring eller norr om Boston, USA/Kanada

perhall

Medlem
Drar imorgon bitti till NYC där jag ska vara några dagar + på Long Island. Sen bär det av norrut med några dagar i Boston - men sen en "lucka" på ca 4 dagar då jag funderat på Prince Edward Island. Bör inte vara långt norr om Montreal eftersom jag ska dit efteråt... hemvägen Quebec, Toronto, Niagarafallen etc. är inbokad..

Tacksam för tips...
Per
 

John Mack

Medlem
Åk till Nantucket utanför Cape Cod. Kan vara bästa semesterstället jag varit på (är där nu). Oerhört bra mat och fantastiskt charmig miljö. Tre av måltiderna tar nog plats på topp 10 någonsin... Dock är det inget billigt ställe...
 

rvarttinen

Medlem
Norr om Boston? Du nämner Montréal; och en stad väl värd att besöka. Du kanske redan varit där?
Om inte så finns det en hel del att göra och se. T.ex. nu på sommaren kan det finnas en chans till att få biljetter till någon av Cirque du Soleils föreställningar. Montréal är ju deras hemmarena. Det gastronomiska utbudet ör också rätt bra, och många mikrobryggerier för den som gillar kvalitetsöl.
Prince Edward Island har jag inte besökt, men väl Halifax och Peggy's Cove i Nova Scotia - bra ställe om du gillar hummer.
 

perhall

Medlem
OK, sorry, skulle stå kring:)
Tack för tipsen! Inplanerat på trippen är redan Manhattan, Newport, Long Island, Long Beach, Montréal, Boston, Niagarafallen, Quebéc och Toronto.
Hummer gillar jag!
Återkommer när jag hittat nåt. Ska kolla Cape Cod och Nova Scotia
Per
 

Johan Hbg

Medlem
Kan rekommendera Mount Washington i New Hampshire och Desert Island i Maine. Den förre är inspirationen till Stephen Kings bok The Svininfluensan och den senare är nationalpark med supergoa humrar i området. Båda väldigt bra!
 

perhall

Medlem
Tack för alla tips! Är på Long Beach, snart väntar Cape Cod och Prince Edward Island varfirån en utflykt till Nova Scotia blir utmärkt!
Per
 

perhall

Medlem
Just avslutat en grillkväll hos en kollega med stuga i Chatham, Cape Cod. Hela Boston, Plymouth, Provincetown, beacherna norra Cape cod över förväntan! Long Island och särskilt Long Beach inte så kul.. dåliga hotell och rätt sunkigt. Manhattan-dålig service men ingen direkt uppsida. Imorgon Newport.../Per
 
Toppen