Senaste nytt

Loungeaccess med Diners

Andreas.Net

Medlem
Hej jag har några frågor angående de "vouchers" man får för varje 10000 spend man gör med kortet.

1. Kan man någonstans se hur många "vouchers" man har, jag hittar inte detta när man loggar in ?
2. Kan man använda mer än en voucher vid samma tillfälle, t ex. om man vill ta med sig familjen in i loungen ?

/A
 

Andreas.Net

Medlem
Om jag har låt oss säga har fem vouchers och jag vill spendera alla på en gång och på det sättet fixa in alla i familjen utan att det kostar oss något, går inte det ?
 

agehall

Medlem
Jag har för mig att man alltid måste betala för sina gäster, med reservation för att jag inte använt mitt Diners på rätt länge nu.
 

Agö

Medlem
Tidigare har man kunnat se hur många besök man har på fakturan. Jag får alltjämt pappersfaktura av Diners varje månad och på åtminstone den danska varianten har det stått hur många ackumulerade besök man har.
 

fcx

Medlem
Hej jag har några frågor angående de "vouchers" man får för varje 10000 spend man gör med kortet.

1. Kan man någonstans se hur många "vouchers" man har, jag hittar inte detta när man loggar in ?
2. Kan man använda mer än en voucher vid samma tillfälle, t ex. om man vill ta med sig familjen in i loungen ?

/A

Kort svar:
1. nej
2. nej

Långt svar:
1. Med det svenska kortet kan du inte se hur många loungebesök du har kvar, det måste du räkna ut. På varje faktura står din ackumulerade inköpssumma under året. ta fram fakturan för december förra året, dela summan med 10000 och avrunda nedåt så ser du hur många besök du tjänat in. På innevarande års fakturor så står det vilka loungebesök du gjort på respektive månads faktura. Gå igenom fakturorna för varje månad och summera antalet gjorda besök. Dra bort detta från antalet intjänade besök så får du veta hur många du har kvar. Krångligt, eller hur?
2. De fria besöken gäller bara för kortinnehavaren. För gäster måste du alltid betala en gästavgift, som dessutom skiljer sig mellan olika lounger. Självklart finns det små, inte helt tillåtna, knep att komma runt detta. Om du kan komma in i loungen genom att du har status så kan din gäst exempelvis "låna" ditt Dinerskort och betala sitt besök med, förutsatt att loungepersonalen inte tittar så noga på boardingkort.
 

dino_81

Medlem
Om man inte orkar följa fcx:s formel att räkna av utförda "fria" besök från föregående års totala inköp dividerat med 10000 kan man maila till Diners Clubs svenska kundtjänst som då kan svara på hur många fria loungebesök man som kortinnehavare har kvar under året.

Skriv till oss på Diners Club - Diners Club
 

fcx

Medlem
Antar att loungebesök inte gäller SAS-Diners-kortet? Har aldrig sett ngt på fakturan ang loungebesök...

Från senaste fakturan:

_20150714_000319.JPG
 
Toppen