Senaste nytt

Envägsbiljetter mellan USA och Centralamerika

Hamilton

Ny medlem
Hej,

Jag har läst forumen här i cirka en månad och fått enormt mycket matnyttig information och bestämde mig därför att ta hoppet från läsare till mer aktiv medlem. Till att börja med tänkte jag försöka dra nytta av allas kunskap och får hoppas på att jag någon gång i framtiden får chansen att återgälda detta :D

Till saken, nu till Julen ska jag och min fru åka till USA för att besöka svärföräldrarna, när vi är där tänkte vi ta med de på en liten resan i centralamerika närmare bestämt Belize och Costa Rica. Jag och min fru flyger in till och ut från New York (Amex 2-4-1 Voucher i C), så det kommer bli en massa envägsbiljetter. Ska bli spännande att se om folk kan hitta intressant sätt att utnyttja bonusprogram eller flygrutter som kan minimera kostnaden.

Vi har ett EBG kort så bag fees på *A är gratis. Tänkte försöka matcha till AirBerlin framåt hösten så man slipper bag fees på AA också.

Först NYC->SGF 24 Dec (går detta att boka via SAS för bonuspoäng och ansluta till vår award trip för en rimlig summa?)
Bästa deal jag hittat: 2 pax * 349 $ med United

Nästa flight: SGF -> BZE 27 Dec (om mycket bättre pris kan vi även flyga den 28).
Bästa deal jag hittat: 4 pax * 449 $ med AA (Just denna känns väldigt dyr)

BZE -> SJO 30/31 Dec (Kostade ursprungligen 400$ * 4, men jag lyckades utnyttja 12 000 Taca lifemiles + 450 $ cash för 4 (!) economy awards, kändes som extremt bra valuta för miles @ 12000 Miles = 1150 $)

Slutligen så åker var och en hem den 4:e Jan. Vi till NYC (återigen med Taca 27000 Miles + 500$ för 2 Business class biljetter) De andra två till SGF.

SJO -> SGF bästa deal: 530 $ * 2 pax med AA via DFW. Om möjligt får det gärna bli en stopover där då de har familj som bor i Dallas, vad jag kan se skulle det dock kosta 300$ extra vilket känns lite mycket, kanske finns bättre sett att boka stopover på som jag inte känner till.

Det får gärna vara business class och vi är beredda att betala lite extra, men då det rör sig mest om 2h flighter så känns det inte speciellt nödvändigt, men ibland kan ju envägsbiljetter i C vara billigare än economy.

I tillägg kan sägas att Taca Lifemiles rekommenderas varmt om man ska boka korta hopp i syd och centralamerika, dessutom så kommer de ju snart att bli medlemmar i *A så framtida möjligheter kan bli ännu bättre, även om vi inte haft några miles hade award trip kostat klart mindre än att boka vanliga biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Hamilton!
Det är kul att du tog ett steg att börja skriva inlägg. :)

När det gäller din fråga är jag inte bra på Centralamerika, därför överlämnar jag frågan till andra kunniga medlemmar.
 
Toppen