Senaste nytt

incheckningstider på SAS beroende på status

brunte

Medlem
Tid för sista incheckning hos SAS skiljer ju sig som bekant lite grann beroende på biljettyp och eurobonusstatus. Kan man anta att det vid flera personer på samma bokning är högst status som avgör? Om jag som EBD eller EBG reser med en statuslös kan vi ändå checka in enligt EBD/EBG-tiderna?
 

agehall

Medlem
Skiljer verkligen tiderna? Var ser man det?

Edit: Hittade Tider fr incheckning och ombordstigning - SAS där det mycket riktigt skiljer sig lite.

Jag tror det där helt enkelt kommer av att man räknar med mer kö i ekonomikön och därför vill att folk ska komma lite tidigare.

Mitt råd är att inte komma så sent att man är i närheten av dessa tider.
 

pswe

Medlem
Tid för sista incheckning hos SAS skiljer ju sig som bekant lite grann beroende på biljettyp och eurobonusstatus. Kan man anta att det vid flera personer på samma bokning är högst status som avgör? Om jag som EBD eller EBG reser med en statuslös kan vi ändå checka in enligt EBD/EBG-tiderna?
Är det på samma bokning är det säkert högsta status som avgör, men om det är olika bokningar kan det säkert uppstå problem om det exempelvis är ont om platser ombord och de har hunnit ge bort platsen till waiting list.
 

Kricka

Medlem
Jag skulle aldrig planera för att komma så sent till incheckningen men ibland
blir det så.. I fredags kom jag sent till Arlanda p.g.a. bagagestrul och försenat
flyg och skulle vidare med Braaten/Sverigeflyg från Bromma. Hade som tur
var en "bra" biljett. Man kan då checka in ner till 15 min före avgång, vilket
blev fallet för mig..
 

tomle

Medlem
Jag har kört bag drop 20 min innan avresa på en flygning inom Norden. Bad om ursäkt för att jag var ute i sista sekund och det var absolut inga problem men man ska nog inte göra det till en vana.OBS att jag redan hade checkat in.
@brunte Åk ut till flygplatsen i god tid, så hinner ni med en sväng i loungen. Man vet ju aldrig om det är kö/nedriven kontaktledning etc...

Aningen OT: När jag pendlade med endast handbaggage så brukade jag komma till Arlanda ca 30 min innan avgång. Fast track och så hann man med en macka i loungen också.
 

brunte

Medlem
Ja, givetvis är det alltid en bra idé att vara ute i god tid, men jag var mer intresserad av att veta hur det funkar.
 

oermen

Medlem
Jeg har en gang checket ind 32 min. før afgang København-London med baggage. Hun bad mig gå direkte til gate og ringede efter en der kunne hente baggagen i stedet for at sende den igennem det normale system.

Jeg gik stille og roligt igennem fast track og pas kontrol og nåede flyet uden problemer. Til stor glæde kom min kuffert frem som en af de første i London. Jeg må ærligt indrømme at jeg blev overrasket over at den nåede med.
 

nota bene

Medlem
Jag gör ingen vana av att checka in jättesent, men lyckades 25 min innan avgång i Mars då jag köpte biljetten på ARN-express och online check-in redan var stängd. Denna gång utan bagage... (Är EBD)

Formellt skall det bara gå till 30 min innan avgång, men ibland går det senare ändå! Alltid lika tacksam när det löser sig.

Lyckades sitta fast i trafiken med 7 resväskor tillsammans med kollegan förra gången vi skulle till USA, men kom till Gulddisken 35 min innan avgång till CPH, och det löste sig utan problem.
 
Toppen