Senaste nytt

Eurobonus poängbokning

Avgeek

Medlem
Jag är lite sugen på att boka en First Class award med SK poäng och undrade om det är tillåtet att åka så att New York är destinationen och att man på tillbakavägen åker och stannar 23h i PHX eller LAS? Vi vill gärna ha några dagar i new york men även kunna besöka Grand Canyon en snabbis innan vi åker hem igen. Vi vill åka LH F på de långa sträckorna. Är detta möjligt med SAS routingregler?
 

agehall

Medlem
Det är nog betydligt enklare att hitta en LH F till PHX eller LAS än att hitta en till NYC. Problemet kommer dock att bli att du inte kan ha någon större framförhållning och därmed blir det svårt att boka in en resa vidare någonstans.

Tekniskt sett borde det vara backtracking att resa till NYC via PHX eller LAS, men det är fullt möjligt att det går att få igenom beroende på vilken agent du pratar med. Men som sagt, problemet är att sy ihop det med LH F...
 

Avgeek

Medlem
Det är nog betydligt enklare att hitta en LH F till PHX eller LAS än att hitta en till NYC. Problemet kommer dock att bli att du inte kan ha någon större framförhållning och därmed blir det svårt att boka in en resa vidare någonstans.

Tekniskt sett borde det vara backtracking att resa till NYC via PHX eller LAS, men det är fullt möjligt att det går att få igenom beroende på vilken agent du pratar med. Men som sagt, problemet är att sy ihop det med LH F...
Tack! Tillgängligheten har jag ändå lyckats spika. Tanken är dock att ta PHX/LAS på hemvägen. Tanken är att Grand Canyon ska vara en överraskning så helst tar jag det på hemvägen men är lite osäker på hur jag ska routa från NYC..
 

Thornado

Medlem
Tack! Tillgängligheten har jag ändå lyckats spika. Tanken är dock att ta PHX/LAS på hemvägen. Tanken är att Grand Canyon ska vara en överraskning så helst tar jag det på hemvägen men är lite osäker på hur jag ska routa från NYC..

Kan inte ett alternativ vara att boka bonusresan som open jaw (ut till NYC, hem från PHX/LAS), och boka en separat enkelresa inom USA? Kostar givetvis några dollar mer, men löser eventuella routingproblem som kan finnas, och ger dessutom möjligheten att ta ett lite längre stopp än 23h om man vill/passar bättre.
 

palmen

Moderator
Är lite dålig på SAS Eurbonus regler, men jag antar att det inte är tillåtet att ha en stopover på resan? I så fall skulle du kunna lägga PHX/LAS som destination och sen ha New York som en stopover.
Det finns flera dagar närmsta 2 veckorna där det finns minst 2 platser i F med Lufthansa till New York, så tillgängligheten måste anses vara "god" just nu.
 

fcx

Medlem
Är lite dålig på SAS Eurbonus regler, men jag antar att det inte är tillåtet att ha en stopover på resan? I så fall skulle du kunna lägga PHX/LAS som destination och sen ha New York som en stopover.
Det finns flera dagar närmsta 2 veckorna där det finns minst 2 platser i F med Lufthansa till New York, så tillgängligheten måste anses vara "god" just nu.

Ingen stopover är tillåten :(

Open jaw kan dock vara en bra lösning.

Om du inte ska använda en Amex-voucher så kan det också vara ett alternativ att boka som två enkelresor. Då behöver du inte betala cash för flyget mellan NYC-LAX, och du kan boka om returresan fram till dagen före avgång (om det dyker upp nya/bättre vägar). Det kostar dock 30000 poäng extra per person att göra så.
 

Flying P

Medlem
Lufthansa flyger vad jag vet varken till Phoenix eller Las Vegas, så oavsett måste du hitta connection om du vill flyga F på de långa sträckorna. Lufthansa är mitt i införandet av en strategi som resulterar i färre plan och färre destinationer med F. Hur detta påverkar awardresor för partners kan vi bara spekulera i men spontant känns det som Chicago och New York borde kunna erbjuda F awards till partners med lite flexibilitet.
 
Toppen