Senaste nytt

New York med en 3-åring?

joa

Medlem
Tjejen är långt ifrån sugen på New York, men det är ett ställe jag vill se.
Så jag funderar på om jag och grabben (3 år) skall dra dit.
Har en 2-4-1 som jag inte kommer att nyttja i år om jag inte gör en resa snart.

Är New York en stad där man kan hitta saker för barn i den åldern att göra.
Var nyligen till San Fransisco, LA och San Diego och där stormtrivdes han (bad, Disney, San Diego Zoo, Legoland etc.). Så det var enkelt att varva dagar med lite mindre aktivitet och dagar med sånt som han diggade.

Hade det funnits en resa till San Fransisco i Augusti eller Sept hade jag inte tvekat att åka dit, men det är ju som vanligt tji att hitta något på den rutten :-(
Tänkte att jag skulle flyga med SAS för att hålla ner kostanden då i nyss var på semester.

Så....New York, 3-åring.....
Bara att glömma eller vad tror ni. Tips på saker att göra isåfall?
BTW, han äskade att flyga och tjatar om det hela tiden så det ser jag nästan fram emot.
 

agehall

Medlem
Jag skulle spontant säga att NYC inte är den mest barnvänliga staden i USA i den mening att det är rätt få saker där som barn uppskattar. Dessutom är det en stad som man går/åker tunnelbana i, så jag tror det kan vara rätt jobbigt för små barn.

Disclaimer: Jag har inga barn, så jag kanske har helt fel här...
 

Stefan62

Medlem
Nja, inget jag skulle rekommendera förrän 3-åringen är tonåring - för då är behållningen och medvetenheten så mycket större.

New York och Manhattan upplever man framförallt gående - jag gick 14 mil och joggade dessutom 3 mil i Central Park på 7,5 dygn under juni månad! (RunKeeper höll koll på distansen och rutten!)
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Jag skulle spontant säga att NYC inte är den mest barnvänliga staden i USA i den mening att det är rätt få saker där som barn uppskattar. Dessutom är det en stad som man går/åker tunnelbana i, så jag tror det kan vara rätt jobbigt för små barn.
Att man går och åker tunnelbana i NYC tycker jag inte är något som ska avskräcka en resa. Dessutom är det ju otroligt smidigt och relativt billigt att åka taxi.
 

agehall

Medlem
Det är rätt få 3-åringar som trivs med att gå flera mil (vilket man lätt gör) och det är ganska trångt och o-barnvänligt i tunnelbanan...

Taxi är förstås ett alternativ, men jag har svårt att se vart man ska åka. Manhattan är inte barnens paradis direkt...
 

Agö

Medlem
Att man går och åker tunnelbana i NYC tycker jag inte är något som ska avskräcka en resa. Dessutom är det ju otroligt smidigt och relativt billigt att åka taxi.
Taxi med treåring kräver väl rimligtvis barnstol. Verkar en aning omständligt att ha med sig barnstolen på stan.
 

Samosaguas

Medlem
Taxi med treåring kräver väl rimligtvis barnstol. Verkar en aning omständligt att ha med sig barnstolen på stan.
Ett barn som är över 3 år kan faktiskt färdas i taxi kortare sträckor utan bilbarnstol. Så är reglerna i Sverige i alla fall om man läser trafikförordningen.
 
Toppen