Senaste nytt

när släpper hilton rumen för bokning?

freno

Medlem
Är för en gångs skull ute i väldigt god tid och sitter och planerar en resa till new york 3-7 juni 2016, men det verkar som att många hilton hotell är slutsålda.

Så frågorna
- Är det verkligen fullbokat? t.ex hilton midtown har ju rätt många rum
- Släpper hotellen bara rummen en viss tid innan?
- Och isåfall när släpper de rummen för bokning?
 

agehall

Medlem
Bra fråga. Jag har aldrig försökt boka hotell så långt fram i tiden. Kollar man natt för natt ser det ut som att det är riktigt trångt 4-5/6 nästa år, så frågan är vad som händer just då...
 

freno

Medlem
Känns ju som att även om det är något event så är ju nyc rätt stort och borde fixa det. Droppade ett mail till hotellet får vi se vad de svarar :)
 

mha321

Medlem
Det kan ju vara något event som reserverat ett stort block rum just de dagarna, och som gjort att det finns väldigt få (eller inga) andra rum under den perioden. Dessa blocks brukar lättas på 90 respektive 30 dagar före om eventet inte bokat alla rummen, och kan på det sättet göra det svårare att boka i god tid än nära inpå.
 

freno

Medlem
Jag brukar ju boka någon vecka innan bara så är inte så orolig, men lite konstigt att många av de stora redan är fulla i alla rumskategorier, det är ju inte en svensk småstad vi pratar om.
 

Resenären

Medlem
Påminner om när jag skulle boka ett rum i München och valde flexibel bokning och trots det skulle det betalas i förskott.
Ringde bokningen, troligen i UK eller USA, som antog att det var något extra just då, trots en 6 månader i förväg.
Hade missat att Oktoberfesten sammanföll med mitt besök. ;)
 

Tostarp

Medlem
Jag har upplevt samma sak och om jag inte minns fel så tolkar systemet rummen som 'sold out' när dom inte är 'släppta'. Oftast så kan inte uppringd kundtjänst se mer än du kan själv. Ring/maila hotellet direkt.

Dock verkar det ju vara konstigt att det inte finns ett rum under sagda period i NYC? Munchen+Oktoberfest kan jag förstå, men blackout i hela NYC?
 

Valley

Medlem
När jag jagade hotellrum inför OS var de flesta inte bokningsbara (på nätet+) förrän 6 månader före. Här kan det bero på att det var just OS.

Annars har jag bokat Hiltonrum 8 månader i förväg
 
Toppen