Senaste nytt

Söker en ToR biljett till LAX 26/9-2/10 2015

AtleFlyg

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Los Angeles
När vill/behöver du resa ut? 26/9-2/10 2015
När vill/behöver du komma hem? Se ovan
Hur länge vill du vara borta? Se ovan
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Bästa möjliga
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, jag är EBG.
Vad är din budget? 10 000 SEK
Vad är det viktigaste för dig? Pris, klass, EB-intjäning
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Ska på en jobbresa och behöver få tag på en hyfsat prisvärd biljett.
Vet inte riktigt vad jag ska satsa på för att få en behaglig resa med ok poängintjäning...
Sas verkar ta mig halvvägs och sedan lämna över till United.
 

palmen

Moderator
Med sökning på SAS hemsida får jag upp via San Francisco på utvägen och vidare med Virgin America till Los Angeles, hem med United till Chicago och SAS till Stockholm. 7000 kronor för den resan tycker jag är helt ok i alla fall och det blir bra intjäning till Eurobonus också.

Om du tittar utanför Star Alliance så finns det priser med BA och AA för ca 5000 kronor.

Om poängintjäningen är viktig så får du nog försöka hålla dig till SAS på de långa sträckorna för att vara säker på att inte åka på 25/50% intjäning med något annat bolag.
 

olo

Medlem
Med sökning på SAS hemsida får jag upp via San Francisco på utvägen och vidare med Virgin America till Los Angeles, hem med United till Chicago och SAS till Stockholm. 7000 kronor för den resan tycker jag är helt ok i alla fall och det blir bra intjäning till Eurobonus också.

Det finns även ett United-plan som går: SFO - LAX, om *A föredras hela vägen. Den kan SAS boka via telefon.
Då är det UA750: Dep: 4:48 pm - Arr: 6:20 pm. Slutpris: 7311:-, om resten är som @palmen föreslog.
 
Toppen