Senaste nytt

Brussels airlines bagageregler

cantona

Medlem
Hej
Resan börjar närma sig och jag valde att titta på alla papper när jag till min fasa upptäcker att biljetten jag bokat enbart tillåter handbagage. Inget jag medvetet valt utan helt missat att det måste läggas till.
Nu är min fråga om jag har någon nytta av *G?
Resan startas med SN men flygs även av Swiss.
Står följande på Star Allinace hemsida: As a Gold Status holder you can choose not to travel light. We allow an additional 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.

Vill minnas att SN har egen incheckning på GOT.
 

cantona

Medlem
Jag läste den artikeln och jag vet inte hur kända de är men har man inte råd med 600 spänn, som avgiften skulle varit, bör man stanna hemma.

Jag klarar mig då gränsen är 12 kg men ser inte fram emot att resa i kängorna. De väger en hel del. Nästa gång får jag helt enkelt ta det lugnt under bokningen och läsa innan jag klickar på betala. ;)
 

cantona

Medlem
Jag kanske inte var blind ändå.
Nu svarar bokningsbolaget:

Hej XX,

Tack för ditt mejl och för att du kontaktade oss angående din bokning.

Det har blivit ett fel i din bokningsbekräftelse gällande bagage. I varje resenärs flygbiljett ingår redan ett incheckat bagage som får väga max 23 kilo utöver tillåtet handbagage.

Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss igen.

Med vänlig hälsning,
Kristina D
 
Toppen