Senaste nytt

Försenat baggage - ombokningsavgift

Avgeek

Medlem
Hej,
Vi flög med SAS på en kort weekend inom Europa. Vårt baggage stannade på vägen och kom inte till oss förrän efter 24 timmar. Detta var en mycket kort weekend (cirka 72 timmar), så det blev rätt jobbigt utan några saker överhuvudtaget. Vi funderar nu på att förlänga vår weekend med några dagar och jag såg att ombokningsavgiften ligger på 750 kr för 2 pax + fare difference. Finns det någon chans att man kan boka om och sedan kontakta SAS och be de återbetala en för ombokningen pga. den försening som skett med väskan? Vi gjorde nästan inga inköp när vi var utan baggage, endast en deo och ett par underkläder. Vad tror ni?
 

SNIFF

Medlem
Det skadar ju inte att försöka men då skulle jag ta det med dem direkt på telefon. Ombokningsavgiften kan de säkert bjuda på rent systemmässigt men fare difference är nog svårare. Men det verkar ju som att du är beredd att betala fare difference oavsett?
 

agehall

Medlem
Spontant skulle jag säga att det inte kommer att funka. Jag hade nog istället köpt de saker jag behövde och löst det via SAS och reseförsäkringen.
 
Toppen