Senaste nytt

Turkish Airlines diverted.

Brandten

Medlem
Brukar kika lite på flygradarn när jag ska ut och flyga så man vet om man ska planera lite extra tid på flygplatsen för fotografering. Men nu såg jag att dagens TK1793 IST-ARN diverted till VCE. Någon som vet varför?

uploadfromtaptalk1436604455855.png
 

marbe166

Medlem
Något skumt är det, flightradar24 säger mycket riktigt att TK1793 har divertat till VCE, men det flygs av TC-JRU. TC-JSA är enligt flightradar den maskin som flyger ordinarie maskin till VCE (TK1867 IST-VCE). Den har dock status "Unknown".
 

Dr. Miles

Expert
Venedig känns som en rejäl omväg från vanlig routing av Istanbul-Stockholm, även om det skulle vara emergency.
 

marbe166

Medlem
Uppdatering: Swedavia säger att TK1793 landade 10:50 på ARN (5 minuter sent), och TK1794 har just nu status "Gå till utgång", så det har nog inte varit någon diversion alls, så frågan är nog bara vilken maskin det är som står på ARN för närvarande.
 

AABack2ARN

Medlem
Men enligt Arlandas hemsida landade TK1793 klockan 10:50 och det är "Gå till utgång" på det vändande planet TK1794 just nu...
 

Brandten

Medlem
Jag får helt enkelt gå bort till gaten och kolla. På långtidsparkeringen nu, på väg till Oslo med SK495 via stopp i någon lounge på ARN.

Edit: Nära men syns inte. Får kika när den taxar förbi Skycity mot bana 08
878ae866e223e3d14afbffedf6c40f6c.jpg
 
Last edited:
Toppen