Senaste nytt

Vi som inte kan komma hem pga vulkanutbrott.

Ricci

Medlem
Jag tänkte skapa en ny tråd då det är andra gången på ett antal år jag sitter fast pga vulkanutbrott.

Det som är lite olika från andra katastrofer är osäkerheten när man kan komma hem eller kunna flyga vidare dvs när slutar vulkanen spruta ut aska....
Vilket kan vara mycket påfrestande för många personer.

Flygbolagen ger lite info och t ex nu har Denpasar Airport hemsida gått ner.
Så ser jag det är viktigt att hitta någon "kanal" som man kan dela information.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jobbigt. Själv hoppas jag att tyfonen Chan-Hom drar in här efter min flight till KL imorrn. Det är regnigt och väldigt blåsigt till o från här i Shanghai nu.
 

Ricci

Medlem
Fortsätter med problemet för Bali....
Har fått halvinfo att det skall komma mer info från Indonesiska myndigheter sent ikväll (lokal tid).
Det verkar som att de öppnat upp Lomboks flygplats igen, men då Balis flygplats ligger mycket närmare vulkanutbrottet så är det mycket osäkert om de vågar öppna den imorgon (min spekulation).
 

Magnus_K

Medlem
Qatar har slutat flyga såg jag på FB.
Man kan flyga till Jakarta som vanligt men inte Denpasar. Där är planen inställda.
 

Ricci

Medlem
Jag hoppas verkligen att SQ kan sköta det bättre än när jag satt fast i Manila med KLM 2010.
 

maba

Medlem
Fortsätter med problemet för Bali....
Har fått halvinfo att det skall komma mer info från Indonesiska myndigheter sent ikväll (lokal tid).
Det verkar som att de öppnat upp Lomboks flygplats igen, men då Balis flygplats ligger mycket närmare vulkanutbrottet så är det mycket osäkert om de vågar öppna den imorgon (min spekulation).

Har missat detta helt, trots att vi snurrat runt både på Bali och Lombok under tre veckors tid. Flög till Dubai igår från Yogyakarta via Jakarta.
 

Ricci

Medlem
Pratade just nu med Club personalen på IC och att de sa att alla flyg är inställda till minst lunchtid 11/7 local time....från DPS.....
 
Toppen