Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

Miljon3

Medlem
Hej! Jag undrar om någon vill dela med sig av sina idéer om en Jorden runt resa som man skissat upp på kontoret.
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Frankfurt/München
  • Var är din destination? Jorden Runt
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan den 5-11 Augusti
  • När vill/behöver du komma hem? Behöver vara tillbaka innan den 21 Augasti
  • Hur länge vill du vara borta? Hotellet kostnad ska gå att hålla under 160 000kr (på Four Seasons eller annat lyxhotell.)
  • Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna( 59 och 14 år)
  • I vilken kabinklass?
  • First
  • Business

  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Flygbolag som är med i en av de stora allianserna.
  • Vad är din budget? (per person) 50 000 Kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Att tjäna Miles och ha en bra ombord upplevelse(inte 6h inrikes USA med 767/757 med "otroliga" 6° recline.)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Singapore och/eller San Francisco är nästan ett måste.
 
Funderar också på jorden runt och undrar vad ni andra har för ideer.?Själv tänker jag fira nyår i Buenos Aires och sen funderar jag på att flyga via Santiago-Lima-Auckland-Sydney-Taipei-Seoul hem. Med Star går det att utgå från Linköping, vilket är suveränt.

Lite tråkigt dock att om man väljer economy som bas så verkar det inte gå att uppgradera till C-klass på så många flygningar eftesom att man hamnar i konstiga bokningsklasser.
 

011430121

Medlem
@Miljon3, det blir svårt att hitta biljetter för ca. 50.000 kronor per person om ni önskar att åka i F eller C, en *A biljett i C brukar ligga på 70 till 90 tusen, men du kanske kan ta av hotellbudgeten som kanske är väl hög, många av era flygningar kommer att förmodligen gå på natten.
 

Miljon3

Medlem
@Miljon3, det blir svårt att hitta biljetter för ca. 50.000 kronor per person om ni önskar att åka i F eller C, en *A biljett i C brukar ligga på 70 till 90 tusen, men du kanske kan ta av hotellbudgeten som kanske är väl hög, många av era flygningar kommer att förmodligen gå på natten.
Tack för infon men ämnet är ganska oaktuellt, borde ta bort tråd.
 

agehall

Medlem
Yes, vilken runda skulle du ta?

En runda enligt *A:s uträknare kostar 60-80000 kr i businessclass. Frågan är nog här om det går att få ihop en runda på egen hand under 50 000 kr?

60-80k är ganska billigt för en RTW i C. Dessa biljetter har ju rätt trevliga regler vad gäller stopovers etc. Ska man komma runt billigare i business på separata biljetter, så lär det bli betydligt färre stopp.
 
Väcker liv i den här tråden! Mina tankar upptas just nu lite väl mycket kring vilket som är det bästa upplägget för en jorden runt-resa i business. Vad säger ni? Sträckor, flygbolag och flygplanstyper? Hur skulle ni göra? Rent önsketänkande :D
 
  • Gilla
Reactions: SG
Toppen